نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نسبت به مردمی کردن فرهنگ پذیرایی از زائران پیاده امام رضا (ع) تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۴۶۶۲۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله علم الهدی ظهر امروز دردیدار با اعضای ستاد ساماندهی فرهنگی زائران پیاده امام رضا (ع) در دفتر امام جمعه مشهد اظهار داشت: در دهه پایانی ماه صفر ۳۰۰ هزار زائر پیاده که وارد مشهد می‌شوند اسکانی برای استراحت ندارند لذا بایستی ایجاد اسکان برای این زائران در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ پذیرایی از زائران در بین عموم مردم بیان داشت: نهاد‌ها و ارگان‌ها به تنهایی نمی‌توانند از عهده این کار برآیند لذا بایستی فرهنگ پذیرایی از زائران نهادینه شود.

آیت الله علم الهدی در ادامه افزود: چنانچه این فرهنگ مردمی شود مشکل اسکان ۳۰۰ هزار زائر پیاده نیز حل خواهد شد.
وی گفت: رسانه‌ها، فضای مجازی و شهرداری با تبلیغات خود باید نسبت به ترویج مردمی کردن فرهنگ پذیرایی از زائر اهتمام بورزند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگر سخنان خود به گره خوردن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی محافل و هیئات به برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی تاکید کرد و ابراز داشت: این امر از انحراف برخی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جلوگیری می‌کند.

وی به انسجام دادن هیئات مذهبی در حرم مطهر رضوی نیز اشاره کرد.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه عرصه‌های دینی باید رنگ سیاست داشته باشند، افزود: انقلاب اسلامی یک جبهه منحصر به فرد در برابر کفر جهانی است و این انقلاب را نمی‌توانیم از شعائر دینی و مذهبی خود حذف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین تخریب انقلاب آن است که دینی را که به مردم ارائه می‌دهیم صبغه انقلابی نداشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها