تاکنون در استان زنجان 110 هزار نفر دانش آموز مقطع پنجم ابتدایی، آموزش های لازم را درقالب طرح همیار گاز گذرانده اند.
کد خبر: ۸۹۴۶۶۱۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه آموزش های عمومی در جامعه و ایجاد فرهنگ مصرف بهینه گاز باعث کاهش شدت انرژی درکشور می شود، افزود: طرح همیار گاز با حضور کارشناسان منتخب از همکاران به خصوص روئسای ادارات گاز در شهرستانها؛ در مدارس ابتدایی اجرا می شود تا دانش آموزان، مدیران و معلمین محترم به طور مستقیم اطلاعات لازم را دریافت کنند.

نادر رابطی با بیان اینکه اجرای این گونه طرح ها نقشی مهم و تاثیر گذار در نهادینه کردن فرهنگ استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی دارد، تصریح داشت: توزیع بسته ها و اقلام آموزشی با محتوای گاز طبیعی در قالب اهدای جوایز به دانش آموزان، اهداف شرکت گاز استان زنجان را در بین خانواده ها دنبال کرده و آموزش های تکمیلی را ترویج می دهد.

وی به ایجاد دیدگاه صحیح نسبت به گاز در دو بخش ایمنی و بهینه سازی مصرف انرژی در بین دانش آموزان خبر داد و گفت: اعطای کارت همیار گاز به دانش آموزان و ترغیب آنان به انتشار مطالب آموخته شده با معرفی ایشان به عنوان همیاران گاز؛ از مهم ترین اقدامات لازم؛ در راستای حضور پر شور و مثمر ثمر دانش آموزان در این برنامه فرهنگی است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت گاز استان زنجان به منظور عملی کردن شعار اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از گاز طبیعی و پیشگیری از خطر گاز گرفتگی، پیشنهاد طرح همیار گاز را در سال 87 برای اولین بار مطرح کرد تا به صورت طرحی ملی در سراسر کشور اجرا شود، افزود: تاکنون در استان زنجان 110 هزار نفر دانش آموز مقطع پنجم ابتدایی، آموزش های لازم را درقالب طرح همیار گاز گذرانده اند.

رابطی اظهار داشت: امیدواریم مشترکین متعهد با رعایت هر چه بیشتر نکات و مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز، ترویج این فرهنگ مهم را در محیط خانواده نهادینه کرده و شرکت گاز استان زنجان را بیش از پیش در مورد ترویج فرهنگ مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی، یاری کنند.

همچنین مدیر عامل شرکت گاز از اجرای طرح همیار گاز از اوایل آذر ماه امسال در مدارس استان خبر داد و گفت: 35 کارشناس، مسئولیت آموزش به 15 هزار دانش آموز زنجانی را بر عهده دارند.

سید سعید عسگریان با اعلام اینکه شرکت گاز استان زنجان؛ همواره به عنوان یکی از دستگاه های پیشگام اصلاح الگوی مصرف در استان با اجرای طرح ها و پروژهای زیربنایی، گام های موثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است؛ افزود: به منظور آشنایی دانش آموزان با نحوه استفاده صحیح و بهینه از گاز طبیعی؛ این طرح 2 ماهه با مشارکت روابط عمومی شرکت گاز و آموزش و پرورش استان زنجان؛ اجرا می شود.

وی اظهار داشت: کارشناسان این شرکت با حضور در مدارس و با برگزاری کلاسهای آموزشی برای مقاطع پنجم ابتدایی؛ دانش آموزان را با نکات ایمنی، مصرف ایمن و بهینه و ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی؛ آشنا می کنند.

 

 

ارسال نظرات