تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: هنر رایج در غرب آمیخته با ابتذال است ولی هنر اسلامی آمیخته با حکمت است.
کد خبر: ۸۹۴۶۶۱۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در آئین رونمایی از قرآن نگارش شده بر سنگ، اثر استاد زمانیان و رونمایی از اثر «عرش بر زمین» استاد محمود فرشچیان که در محل موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه برخلاف هنر رایج در غرب که آمیخته با ابتذال است، گفت: هنر اسلامی آمیخته با حکمت است.
 
وی خاطرنشان کرد: بقاء تمدن‌ها به هنر است و هویت یک جامعه برای اینکه در فراز و نشیب‌های زمان گم نشود و از میان نرود باید با هنر در آمیزد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در ثبت آثار هنری، کمّا ً. و کیفاً، انقلاب اسلامی در قیاس با دیگر انقلاب‌های جهان (که برخی از آن‌ها بیشتر به کودتا شبیه بوده)، مظلوم واقع شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تعداد آثاری هنری از قبیل کتاب و فیلم که از انقلاب فرانسه یا روسیه خلق شده را با انقلاب اسلامی مقایسه کنید؛ در این کشور‌ها هرگز به انقلاب‌شان بعنوان یک موضوع متروکه و تمام‌شده نگاه نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: مؤسسه آفرینش‌های هنری، کتابخانه و سایر بخش‌های فرهنگی و هنری آستان قدس با ایجاد پایگاهی برای رفت و آمد هنرمندان و تشکیل باشگاه اندیشه ورزی و تضارب آراء به خلق آثار هنری فاخر کمک کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها