وزیر آموزش و پرورش از بارگذاری شبکه تعاملی آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آموزش خانواده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه است.
کد خبر: ۸۹۴۶۵۹۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان، اظهار داشت: امید است با همکاری معاونت زنان و خانواده بتوانیم قدم‌های خوبی در زمینه ارتقای آموزش و پرورش و آموزش عمومی برداریم.

وی افزود: اهداف تعلیم و تربیت بدون همراهی، همگرایی و همسویی خانواده‌ها محقق نمی‌شود و تضاد در رفتار خانواده و مدرسه، اثرات ناگواری روی دانش‌آموزان خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش تضاد الگوها را بزرگترین دشمن تحقق اهداف تربیتی دانست و خاطر نشان کرد: امروز در سطح شهرهای بزرگ، گاهی شاهد وجود تضادهای الگویی هستیم که باعث شده دانش‌آموز دو گونه عمل کند؛ در مدرسه آن طور که مدرسه می‌خواهد سخن می‌گویند، لباس می‌پوشند و رفتار می‌کنند و در خانواده بر اساس الگوی خانواده عمل کنند.

 بطحایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای همسویی با خانواده‌ها در ماه‌های اخیر، تصریح کرد: همچنان که ما از برخی خانواده به علت همسو نبودن با برنامه‌های آموزش و پرورش گله‌مند هستیم، برخی خانواده‌ها نیز انتقاداتی دارند که گاهی اوقات این انتقادات وارد است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی برای ایجاد همسویی و همگرایی خانواده با مدرسه، راه اندازی شبکه تعاملی آموزش و پرورش است که به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: برنامه‌های این شبکه ابتدا رؤسای مناطق آموزش و پرورش و در مرحله بعد مدیران مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهد و در ادامه مناطق محروم و دور افتاده را از آموزش‌های لازم بهره‌مند می‌سازد.

بطحایی با اشاره به بازدیدش از مدرسه‌ای در مازندران، عنوان کرد: یکی از گلایه‌های همه معلمان، عدم زمان کافی برای تدریس محتواهای آموزشی است که نتیجه آن تشویق دانش‌آموزان به شرکت در کلاس‌هایی خارج از مدرسه است و این امر می‌تواند تهدیدی برای تحقق اهداف تربیتی باشد.

وی متذکر شد: در شبکه تعاملی آموزش و پرورش، علاوه بر برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های نرم‌افزاری نیز ارائه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با هجمه‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد و مشغله‌ای که مدیران در مدارس با آن مواجه هستند، آموزش 2 ساعته مدیران در هفته ضروری است تا با مسائل اجتماعی، تربیتی، اعتیاد و ... موجود در جامعه بیشتر آشنا شوند.

بطحایی از بارگذاری شبکه تعاملی آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد: آموزش خانواده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه است زیرا آموزش خانواده به شکل فعلی چنانکه باید، جوابگوی نیازها نیست.

وی نحوه آموزش شبکه مذکور را چند رسانه‌ای و ترکیبی دانست و تصریح کرد: موضوعات و مسائلی در این شبکه مطرح می‌شود که امکان طرح آن در شبکه‌های ملی وجود ندارد؛ بنابراین والدین از طریق وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور می‌توانند وارد این شبکه تعاملی شوند و تنها مطالب مورد نیاز و مرتبط با فرزندش در اختیار او قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، استفاده از شبکه تعاملی آموزش و پرورش «سینا» را برای والدین الزامی دانست و بیان کرد: حضور و غیاب والدین از طریق «ip» صورت می‌گیرد و والدین مخصوصا مادران موظفند در ساعاتی که تعیین می‌شود به شبکه سینا مراجعه و به فراگیری مطالب بپردازند.

بطحایی شبکه سینا را مخفف سامانه یک پارچه نرم افزاری آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: فضای مجازی و اینترنت، اعتیاد، مسائل بلوغ، دوران رشد، عفاف و حجاب، عرفان‌های کاذب، مسائل مربوط به محیط خانه، ماهواره، خودکشی و دوستی و ارتباط با جنس مخالف، موضوعات دهگانه‌ای هستند که در ابتدای فعالیت شبکه سینا برای اولیا آموزش داده می‌شود.

وی از ایجاد کارگروه مشترک آموزش و پرورش و معاونت امو زنان و خانواده رئیس جمهور تا یک ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: افزایش پوشش تحصیلی دختران در مناطق محروم، تقویت و توسعه آموزش خانواده، شادی و نشاط، تحمل و تاب آوری در برابر حوادث، توسعه ظرفیت درونی افراد، آموزش مهارت‌های زندگی به دختران به ویژه مهارت سلامت، آموزش معلمان و مدیران و آموزش مهارت‌های حرکتی، نشستن و ایستادن از جمله موضوعاتی است که در ادامه به موضوعات ده‌گانه شبکه سینا اضافه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش، بهداشت نسل آینده را در گروی سلامت دختران امروز جامعه دانست و افزود: آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و کارآفرینی برای دختران با توسعه مدارس فنی و حرفه ای دخترانه، آموزش مربوط به محیط زیست و پایش مستمر شاخص‌های مربوطه از جمله مسائلی است که در دستور کار این وزارتخانه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات