مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: امسال ۱۵ هزار و ۷۲۷ نسخه کتاب با عنوان منابع بومی و منابع اهل سنت با موضوعیت کُردی به کتابخانه‌های استان اضافه شده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۵۷۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل احمدی، در نشست «کتاب خوان» و «رونمایی از کتاب» با عنوان کتاب و رسانه که در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، شعار امسال هفته کتاب را "آینده روشن با خانواده کتابخوان" اعلام و اظهار کرد: هدف و آرمان اصلی ما بردن کتاب به متن زندگی خانواده هاست که این امر یک آرمان دست یافتنی می‌باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ افزود: فرهنگ، امروز در تمام عرصه‌های اقتصادی، تعاملات اجتماعی، سبک زندگی و ... ورود پیدا کرده و عاملی پیش برنده و موثر در این امور است.

وی افزود: رسانه‌ها باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا خانواده‌ها را بیش از پیش با مقوله کتاب آشنا کنند.

وی بیان کرد: کتاب یکی از منابع کم هزینه‌تر و قابل دسترسی‌تر برای ترویج فرهنگ در تمام امور بوده و ضامن همه این آرمان‌ها و راهبردهاست.

احمدی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا سبک زندگی مردم سبکی باشد که کتاب در آن نقش محوری داشته و خانواده‌ها در کنار سایر مسایل زندگی خود به مقوله کتاب توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه کار اصلی کتابخانه‌های عمومی تامین کتاب برای عموم مردم است، عنوان کرد: در این راستا در سال جاری ۱۵ هزار و ۷۲۷ نسخه کتاب و منبع بومی که در زمینه مباحث اهل سنت و موضوع‌های کردی بوده، برای کتابخانه‌های عمومی استان تامین شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از ۹۸ هزار و ۲۰۴ مورد ثبت امانت طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین طی شش ماه اول امسال نیز ۱۳ هزار و ۹۱۷ مورد ثبت امانت موقت داشته ایم.

وی از عضویت ۳۵ هزار و ۵۵۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و یادآور شد: در طول سال جاری ۴۰ هزار عنوان کتاب اهدایی از شهروندان استان کردستان داشته ایم

احمدی از فعالیت ۸۵ کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد ۳۵ باب کتابخانه مشارکتی و ۵۰ باب کتابخانه مشارکتی است.

 

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات