اربعین به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و نرم‌افزاری به همه دنیا نشان می‌دهد، که مردم ایران و عراق و دیگر کشورها به عشق آزادگی و فرهنگ حسینی در کربلا حضور پیدا می‌کنند
کد خبر: ۸۹۴۶۵۴۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بازدید از موکب مشترک اوقاف، حسینیه و زینبیه اعظم زنجان گفت: همایش اربعین به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و نرم‌افزاری به همه دنیا نشان می‌دهد که مردم ایران و عراق و دیگر کشورها به عشق آزادگی و فرهنگ حسینی در کربلا حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی افزود: موکب شهدای استان زنجان متشکل از خادمان حسینیه، زینبیه و اوقاف است. 

وی با اشاره به اینکه از دو هفته قبل مقدمات برپایی این موکب فراهم شده است، اظهار داشت: خوشبختانه در شهر سامرا موکب‌های خوبی به برکت امامین عسگریین دایر شده است و زائران بسیاری هر روز به این موکب می‌آیند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه همه هزینه‌ها در این موکب از محل نذورات مردمی تأمین شده است،  تصریح کرد: امیدواریم، بتوانیم با برپایی این موکب در اجرای نیات واقفان کمکی کرده باشیم طوری که نشانگر وحدت اسلامی باشد.

جنتی با اشاره به اینکه همایش بزرگ اربعین حسینی در واقع یک حرکت بزرگ اعتقادی است که نشان از همبستگی شیعه و سنی دارد، افزود: خوشبختانه هر سال این همایش باشکوه‌تر از سنوات گذشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همایش اربعین به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و نرم‌افزاری به همه دنیا نشان می‌دهد، که مردم ایران و عراق و دیگر کشورها به عشق آزادگی و فرهنگ حسینی در کربلا حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: همایش ملی اربعین یک کار بسیار بزرگ معنوی است و  آثار بزرگ اجتماعی و فرهنگی برای جامعه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در این موکب به طور سه شیفت صبح، عصر، شب و به طور ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌شود، اضافه کرد: این موکب با همکاری حسینیه، زینبیه و اوقاف زنجان در ورودی شهر سامراء و در قالب 6 کار گروه و 18 کمیته به زائران و عزاداران خدمت‌رسانی می‌کند.

ارسال نظرات