خبرهای داغ:
کتاب «هزارپیشه» نوشته چارلز بوکوفسکی با ترجمه علی امیرریاحی توسط انتشارات نگاه منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۳۷۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی انتشارات نگاه، کتاب «هزارپیشه» نوشته چارلز بوکوفسکی، به تازگی با ترجمه علی امیرریاحی توسط انتشارات نگاه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب هفتاد و چهارمین عنوان مجموعه «چشم و چراغ» است که توسط این ناشر چاپ می شود و در گروه ادبیات مدرن جهان جا می گیرد.

چارلز بوکوفسکی شاعر آمریکایی آلمانی تبار متولد سال ۱۹۲۰ و درگذشته به سال ۱۹۹۴ است که هم به کار سرایش شعر و هم داستان نویسی اشتغال داشت. بوکوفسکی ۶ رمان و تعداد زیادی شعر و داستان در کارنامه دارد.

داستان «هزارپیشه» درباره زندگی جوانی به نام هنری چیناسکی است که بین دوستانش به نام هَنک یعنی شکل خودمانی نامه هنری، صدا می زنند. دوستان بوکوفسکی هم او را با همین نام کوتاه شده می شناختند. قهرمان این داستان، شباهت هایی با زندگی خود نویسنده اثر دارد. از جمله این که یک آمریکایی لهستانی تبار است.

اتفاقات «هزارپیشه» در سال های پایانی جنگ جهانی دوم و همچنین سال های پس از جنگ جریان دارد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

یکهو اتاق پر از نور شد و صدای تلق تلق و غرش آمد.

خط ریل قطار درست هم‌سطح پنجره‌ی اتاقم بود. مترو هم آنجا ایستاده بود. ردیف چهره‌های نیویورکی برگشته بودند و نگاهم می‌کردند. قطار چند لحظه ایستاد و دوباره به راه افتاد. همه‌جا تاریک بود. دوباره اتاق پر از نور شد. به چهره‌ها نگاه کردم، این تصویر مثل وهمی از جهنم دوباره و دوباره تکرار شد. هر قطارِ پر از مسافری که می‌رسید، چهره‌های داخلش زشت‌تر، دیوانه‌تر و بی‌رحم‌تر از قبلی بود...

این کتاب با ۱۹۹ صفحه و قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها