باید با آرامش منتظر ماند و دید، چگونه رهبران حزب‏‌الله از استعفاى حریرى به ‏عنوان فرصتى براى افزایش و تقویت قدرت خود استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۴۶۳۰۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر با اشاره به وقایع منطقه از جمله آزادی موصل، شکست معارضان و عشایر وابسته به آل سعود در دیرالزور و خنثی شدن توطئه استقلال اقلیم کردستان به نفع ایران گفت: عصر پساداعش کلید خورده که مى‏‌تواند به‏ معناى تثبیت جایگاه محور مقاومت در منطقه باشد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابهر به شهادت نیروهای مرزبانی اشاره و اظهار کرد: امروزه اگر به اکثر نقاط کشور نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که امنیت حاصل است و همه مردم به تلاش خودشان ادامه مى‏‌دهند، دانشجویان درس مى‏‌خوانند و خانه‏‌ها و بیرون همه‏‌جا در امنیت است.

وی با بیان اینکه شاید امنیت براى برخى افراد بدین‏گونه معنى شود که امنیت به ‏راحتى ایجاد مى‌‏شود، افزود: اما باید متوجه بود که در فصل زمستان بیش از هفت ماه مسیر برجک‌‏ها و پاسگاه‏‌ها بسته شده و گاها مرزبانان بیش از 30 یا 40 روز داخل برج‌ک‏ها یا پاسگاه‏ها به‌‏دور از خانواده و بدون هیچ ارتباطى با خانواده‏هاى خود خدمت مى‏‌کنند.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: امنیت موجود در کشور در سایه فداکاری مرزبانانی محقق شده است که هم سختى زمستان و هم تابستان را تحمل مى‏‌کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه دشمن برای نفوذ به داخل کشور تلاش می‌کند، ادامه داد: ماموران تامین امنیت از جمله مرزبانان هستند که مانع از ورود آن‏ها به داخل مرزها مى‌‏شوند.

وی مرزبانان را سربازان ولایت و افرادى که عاشقانه در مرز تلاش و خدمت مى‏‌کنند، دانست و گفت: مرزبانان به یاد خاطرات هشت سال دفاع مقدس هنوز در مرزها حضور دارند.

امام جمعه ابهر در ادامه به اتفاقات منطقه اشاره کرد و افزود: ‏استکبار همه راهبردهاى خود علیه ایران و جبهه مقاومت را شکست ‏خورده می‌بینند، به همین دلیل در روزهاى اخیر در دو عرصه متمرکز شده‏اند، یکى تشدید تحریم‏‌ها علیه ایران و حزب‏الله و دیگرى مداخله در تعاملات منطقه‏اى براى مهار رشد و گسترش روزافزون نفوذ ایران در منطقه هستند.

رحیمی با تاکید بر اینکه برنامه‏هاى آل سعود در سوریه، عراق و یمن با شکست کامل مواجه شده است، ادامه داد: به نظر مى‏‌رسد، حکام ریاض دوباره روى لبنان متمرکز شده‌اند تا این کشور را قربانى انتقام‏‌گیرى از حزب‏‌الله کنند.

وی با بیان اینکه ظاهراً صعودى‏ها‏ می‏‌خواهند یک جو روانى سنگین علیه ثبات لبنان ایجاد کرده و این مسأله را القا کنند که تهاجم رژیم صهیونیستی علیه این کشور قطعى است، افزود: هدف نهایی از این اقدامات بی‌ثبات کردن لبنان است، تا از این طریق حزب‏الله را تحت فشار قرار دهند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه رهبران حزب‏الله در طول چهار دهه گذشته همواره در دل این نوع جنگ‏‌هاى روانى قرار داشته‏‌اند و به‏ خوبى یاد گرفته‌‏اند چگونه اقدامات دشمنان را به نتایج مثبت براى خود تبدیل کنند، افزود: آن‌ها در این مواقع، دائماً به دشمن صهیونیستى خود دیکته کرده‌‏اند، اگر جنگى را آغاز کنند، قطعاً پایان ‏دهنده آن نخواهند بود.

رحیمی تاکید کرد: باید با آرامش منتظر ماند و دید، چگونه رهبران حزب‏‌الله از استعفاى حریرى به ‏عنوان فرصتى براى افزایش و تقویت قدرت خود استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عربستانى‏‌ها این روزها سردرگم‌‏تر و عصبانى‌‏تر از همیشه‏ هستند، ابراز کرد: بازگشت منصور هادى از یمن به ریاض، رسیدن موشک‏‌هاى انصارالله به فرودگاه ریاض ، خنثی شدن توطئه استقلال اقلیم کردستان به نفع ایران، از جمله مواردی است که احساس شکست را نصیب حکام سعودی کرده است.

امام جمعه ابهر آزادی موصل، شکست معارضان و عشایر وابسته به آل سعود در دیرالزور را از دیگر شکست‌های چند وقت اخیر حکام سعودی اعلام کرد و گفت: عصر پساداعش کلید خورده که مى‏‌تواند به‏ معناى تثبیت جایگاه محور مقاومت در منطقه باشد.

رحیمی تاکید کرد: در حال حاضر حزب‏الله در قامت یک ارتش فاتح و مقتدر، صلابت خود را به رخ حریفان کشانده و محور مقاومت با افتتاح مجدد کریدور زمینى تهران- بغداد - دمشق- بیروت به قدس اشغالى رسیده است.

ارسال نظرات