خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عج) اذعان کرد: همه ساله به‌ویژه در سال‌های اخیر، مردم مشتاقانه با وجود تمام دشواری‌ها به زیارت حضرت سیدالشهدا رفته و همچون جابربن‌عبدالله انصاری که به عنوان اولین زائر اباعبدالله بود خود را در ایام اربعین به زیارت امام حسین(ع) می‌رسانند.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۸۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر (عج) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین ضمن عرض تسلیت و آرزوی قبولی طاعات زیارت کنندگان ضریح اباعبدالله درخصوص تداوم شور حسینی و نقش امر به معروف و نهی از منکر دراین‌باره اظهار کرد: محبت و ارادت به امام حسین (ع) حتی پس از گذشت قریب به ۱۴۰۰ سال هنوز هم سبب حضور عظیم و باشکوه عاشقان حسینی با وجود تمام سختی‌ها و ناملایمات این مسیر در ایام اربعین سیدالشهدا در کربلا شده است.
وی با اشاره به سخن امام حسین (ع) مبنی بر برپایی نماز و پرداخت زکات و همچنین عمل به امربه معروف و نهی از منکر افزود: این جمله می‌تواند سرلوحه مناسبی در زندگی شیعیان باشد چرا که با اشاره به فروع دین و برپایی نماز و پرداخت زکات تاکید بر اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر هم دارد که همچون روزه و نماز بر مسلمانان واجب است.
مصطفایی در ادامه تبیین کرد: همه ساله به‌ویژه در سال‌های اخیر مردم مشتاقانه با وجود تمام دشواری‌ها به زیارت حضرت سیدالشهدا رفته و همچون جابر بن عبدالله انصاری که به عنوان اولین زائر اباعبدالله بود خود را در ایام اربعین به زیارت امام حسین (ع) می‌رسانند.
مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر (عج) تصریح کرد: جابر بن عبدالله انصاری که بنا به روایتی ۹۶ سال داشت و پنج معصوم را در زمان حیات خود درک کرده بود به خاطر تاکیدات بسیاری که از جانب معصومین به وی شده بود از مدینه به قصد زیارت مزار اباعبدالله حرکت کرد و با انجام غسل زیارت در نهر علقمه اولین زائر مزار مطهر امام حسین (ع) و اصحاب بزرگوارشان بود که حاکمان غاصب بنی امیه برای ریشه‌کن ساختن مکتب امام وی را دستگیر و به شدت مجازات کردند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به معرفت و درک فرهنگ و حرکت امام حسین (ع) یکی از بهترین روش‌ها عمل به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.
۱۰۰۶/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها