پژمان‌فر گفت: امروز همگان چه خودی و چه غیر خودی، چه اصلاح‎طلب و چه اصولگرا می‎دانند که کیهان را برای چه منظوری زدند و با او برخورد کردند.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۸۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به توقیف روزنامه کیهان تصریح کرد: برخورد صورت گرفته با کیهان نشان دهنده یک سری کینه‎ها و ناراحتی‎هایی است؛ این روزنامه یکی از روزنامه‎های مستقلی که طی سال‎ها علی‎رغم محدودیت‎ها و فشارهای زیادی که برای آن وارد کردند و مشکلات زیادی را برای او ایجاد کردند ایستاد و شجاعانه حرف خود را زد و در دفاع از ارزش‎ها کار خود را انجام داد.

نماینده مردم مشهد در توضیح این مطلب با اشاره به موضع مستقل و انتقادات سازنده کیهان افزود: روزنامه کیهان توانسته در موضوعات مختلف حرف‎های منطقی خود را اثبات کند؛ از جمله این موضوعات که کیهان به خوبی روی آن ایستادگی کرد موضوع برجام و کلاه گشادی بود که به سر نظام و ملت گذاشته شد و آقایان آن را به عنوان تاج افتخارعنوان می‎کردند، فلذا امروز همگان چه خودی و چه غیر خودی، چه اصلاح‎طلب و چه اصولگرا می‎دانند که کیهان را برای چه منظوری زدند و با او برخورد کردند.

پژمان‌فر در ادامه تصریح کرد: مطلبی که کیهان مطرح کرد به منفعت ملی ما لطمه‎ای نزد بلکه برداشتی است که می‎تواند روی آن مناقشه کرد و این استدلال که تیتر این روزنامه مخالف امنیت ملی است برداشتی است که در مقابل آن برداشت‎های دیگر وجود دارد، ضمن اینکه در قبال چنین استدلالی باید گفت از جانب افراد مختلف از وزیر امورخارجه گرفته تا باقی وزرا و همین‎طور شخص رئیس جمهور صدها مورد مسائلی مطرح شده است که تمام امنیت ملی کشورما را تحت‎الشعاع قرار می‎داد و قرار داده و مخالف با منافع ملی بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رویکرد دوگانه وزارت ارشاد در مواجهه با نشریات مختلف بیان داشت: گاها در قبال برخی تخلفات عنوان می‎شد اگر ما برخورد کنیم چند جوان مایوس می‎شوند و با سرخوردگی مواجه می‎شوند؛ ما نمی‎دانیم بالاخره دم خروس را باید باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟ آیا آن روحیه عاطفی را در مقابل تخلفات بزرگ دیگران باید باور کرد یا این انقراض و شدادی که در خصوص این مسئله کیهان مطرح می‎شود؟ لذا مردم هم متوجه این یک بام و دوهوا می‎شوند و کسی هم نمی‎تواند این دم خروس را پنهان کند.

نماینده مردم مشهد در واکنش به توهین روزنامه قانون که در روز شنبه در ضمیمه خود کاریکاتوری گستاخانه از حسین شریعتمداری منتشر کرده عنوان کرد: شخص آقای شریعتمداری که از جمله کسانی است که برای انقلاب سرسختانه کار کرده و با جان و آبروی خودش در این مسیر نهایت دفاع را داشته، باید مقداری از حقوق شخصی خود دفاع کند؛ به نظر من اینکه بخواهد در مقابل چنین روزنامه‎ای عطوفت نشان دهد، عطوفتی نیست که بشود از آن گذشت و انتظارم این است که حتما نسبت به این روزنامه و امثال این روزنامه شکایت شخصی بکند و برخورد لازم را داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: دادستان نیز بایستی به عنوان مدعی‎العموم در مقابل این قضایا انصاف را رعایت کند وبداند که پرده‎دری تا کدام مرز است و حفظ حقوق مردم تا کجاست و این سوال مطرح است که اگر یک چنین هتک حرمت‎هایی با اشخاص دیگری چه از قوه قضائیه و چه از غیر قوه قضائیه می‎شد آیا باز هم دادستان در مقابل این قضایا سکوت می‎کرد یا اینکه واکنش نشان می‎داد، لذا انتظارمان این است که دادستانی عدالت داشته باشد و همان برخوردی که برای دیگران انجام می‎دهد برای این شخص نیز انجام دهد.

ارسال نظرات