خبرهای داغ:
معاون فنی و نظارت سازمان مدیریت پسماند قزوین گفت:
معاون فنی و نظارت سازمان مدیریت پسماند قزوین اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مرکز بهداشت شهید بلندیان، کارکنانی که در معرض بیماری‌های خطرناک از جمله هپاتیت B قرار دارند اجرا شد که ۱۷۱ نفر از جامعه آماری ۳۵۰ نفری واکسینه شدند.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۵۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، معاون فنی و نظارت سازمان مدیریت پسماند قزوین از آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت B. برای کارکنان بخش جمع آوری پسماند خشک خبر داد و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مرکز بهداشت شهید بلندیان، مرحله نخست این طرح برای کارکنانی که در معرض بیماری‌های خطرناک از جمله هپاتیت B. قرار دارند اجرا شد که ۱۷۱ نفر از جامعه آماری ۳۵۰ نفری واکسینه شدند و نفرات باقیمانده طی روز‌های آتی واکسینه خواهند شد.
وی افزود: واکسن هپاتیت B. در سه مرحله به کارکنان بخش جمع آوری پسماند خشک تزریق می‌شود و این در حالی است که مرحله نخست این طرح در تاریخ دهم آبان ماه سال جاری اجرا شد و مرحله دوم در تاریخ دهم آذر ماه و واکسن آخرین مرحله در اردیبهشت ماه سال آینده به این کارکنان تزریق خواهد شد.
امینی با اشاره به اینکه میزان تولید زباله‌های حاوی اشیاء نوک تیز بسیار کم است، گفت: باید توجه داشت که این زباله‌ها عفونت‌زایی بالایی داشته و دفع نامناسب آن‌ها علاوه بر کارکنان جمع آوری زباله، تمام افراد جامعه را در معرض انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها قرار می‌دهد و می‌توان با دفع مناسب زباله‌های حاصل از فعالیت‌های بهداشتی-درمانی کمک شایانی در کاهش میزان ابتلا به بیماری‌های خطرناک انجام داد.
معاون فنی و نظارت سازمان مدیریت پسماند قزوین تصریح کرد: کارکنان جمع آوری پسماند‌های خشک با زباله‌های خطرناک در ارتباط هستند و علاوه بر واکسیناسیون هپاتیت B. طرح پایش سلامت برای این افراد در دستور کار قرار گرفت که مرحله نخست این طرح در تاریخ هفدهم آبان ماه سال جاری اجرا شد و بیش از ۳۰ نفر در نخستین روز طرح پایش سلامت مورد آزمایش قرار گرفتند و طبق پیش بینی صورت گرفته بالغ بر ۳۰۰ نفر از کارکنان جمع آوری پسماند خشک در طرح پایش سلامت شرکت خواهند کرد.
امینی خاطر نشان کرد: علاوه بر واکسیناسیون هپاتیت B. و طرح پایش سلامت، افراد ساماندهی شده مجهز به لباس‌های مخصوص دفع زباله شدند و در آینده نزدیک آموزش‌هایی در رابطه با خطرات زباله‌ها و چگونگی برخورد و دفع زباله‌های خطرناک به این افراد ارائه می‌شود.
وی مطرح کرد: واکسیناسیون هپاتیت B. در سه مرحله صورت می‌گیرد و افراد باید در زمان معین شده واکسینه شوند و روند طرح پایش سلامت به این شکل است که افراد در وهله اول مشاوره می‌شوند و سپس تست اولیه از این افراد گرفته شده تا مشخص شود که فرد جزو گروه پرخطر یا در معرض خطر قرار دار‌د.
این مسئول ادامه داد: پس از دستیابی به اطلاعات اولیه آزمایش اصلی آغاز می‌شود که جواب این آزمایش ظرف مدت ۲۰ دقیقه مشخص شده و به فرد مراجعه کننده ارائه می‌شود و در صورت نیاز به فرد اعلام می‌شود که پس از مدت زمان مشخص برای آزمایش مجدد به مرکز مراجعه کند.
معاون فنی و نظارت سازمان مدیریت پسماند قزوین در خاتمه متذکر شد: تشخیص به موقع بیماری در طرح پایش سلامت موجب می‌شود که طول عمر بیمار افزایش یابد و فرد زندگی با کیفیتی را تجربه کند و از انتقال این بیماری به دیگر افراد خانواده و یا جامعه جلوگیری شود.
۱۰۰۱/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها