مدرس علوم حوزوی گفت: انسان باید خودسازی و سازندگی اخلاقی را از خود آغاز کند تا رفتار و گفتارش در دیگران اثرگذار باشد.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۵۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت الاسلام برزوئی نژاد در جمع پاسداران و سربازان در حسینیه شهدای سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با این سوال که هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا چه بود سخنان خود را آغاز کرد و اظهار داشت: انسانباید همه هستی اش را فدای امام حسین(ع) کند.

وی با بیان اینکه وقتی قطع ارتباط کنیم از علائق دنیایی آن وقت به آن هدف که خداوند مدنظرش هست می رسیم و امام حسین(ع) به حق اینگونه بودند، افزود: پیاده روی اربعین مصداق قطع ارتباط از علائق دنیایی است و هدفی جز رضایت خداوند متعال در کار نیست.

این مدرس علوم حوزوی قرائت زیارت اربعین را از نشانه ها و علائم یک مؤمن واقعی دانست، و گفت:انسان باید نگاهش در راه رسیدن به کمال حداکثری باشد؛ چه بسا اگر نگاه انسان حداکثری نباشد نسبت به حداقل ها حساس نمی شود.

برزوئی نژاد با بیان اینکه برخی انسان ها مدام به دنبال توجیه گناهانشان هستند، ادامه داد: این عده می گویند چون فلانی فلان عمل را انجام داد پس من هم انجام می دهد و این طرز تفکری غلط است و باعث می شود که انسان از توفیق در انجام اعمال برای رسیدن به کمالات و معنویات باز ماند.

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم توفیق نصیبمان شود و امام حسین(ع) به ما نظر کند باید از ارتکاب به گناه پرهیز کنیم که یکی از آنها غیبت کردن پشت سر دیگران است بدین گونه که اگر فردی از فردی که غائب است نزد ما غیبت می کند ما مانع ادامه سخنانش شویم.

این استاد برجسته علوم حوزوی بیان داشت: انسان باید پا روی نفسش بگذارد تا به درجات اعلا به لحاظ معنوی دست یابد.

برزوئی نژاد با تأکید بر خواندن وصیت نامه شهدا بیان داشت: وصیت نامه شهید حججی را بخوانید می بینید که این شهیدان نگاهشان حداکثری بود که به آنچه که می خواستند یعنی شهادت و سعادت ابدی دست یافتند.

وی با بیان اینکه انسان باید سازندگی اخلاقی را از خود آغاز کند، گفت: باید مراقب نفسمان باشیم و از غفلت در عمل به دستورات الهی بپرهیزیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها