برای نخستین بار در غرب کشور سه مهندس قروه‌ای موفق به تولید نهال پایه kovainz شده اند.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۳۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، برای اولین بار در غرب کشور شرکت کشت وصنعت زرع دشت کردستان در شهرستان قروه توانسته است با بکارگیری نیرو‌های متخصص زیر نظر مهندسین باتجربه نسبت به تولید انواع نهال پایه kovainz در سطح استان اقدام کند.

بر اساس این گزارش در این طرح مهندسین خوشفکر توانسته اند با موفقیت اهمیت کشت نهال پاییزه را به اثبات برسانند

در این طرح مهندس محمدرضا زرین کارشناس ارشد گیاه پزشکی، مهندس موسی امانی کارشناس ارشد باغات وزراعت و مهندس مجتبی جعفری کارشناس ارشد خاکشناسی هم اکنون فعالیت دارند.

موسی امانی در گفتگویی با خبرنگار ما با اشاره به موفقیت این مجموعه اظهار داشت: برای اولین بار در غرب کشور ما موفق به تولید انواع نهال پایه kovainz. در سطح استان شده ایم و در کشت این نوع نهال‌ها تلاش بسیاری صورت گرفته است که از پایه‌های مرغوب که نسبت به شرایط آب وهوایی استان نیز سازگار هستند استفاده می‌شود.

وی افزود: همچنین در این کشت از مواد uk استفاده شده که خود موجب افزایش ماندگاری آن‌ها در مقابل نور خورشید وسرمای منطقه می‌گردد.

امانی با بیان اینکه بهترین زمان کاشت نهال، معمولاً پاییز هنگام خواب نهال است، گفت: در این زمان نهال پاییزه از کشت بهاره یکسال جلوتر قرار میگیرد و زمان باردهی وثمردهی آن نیز زودتر وبهتر از نهال بهاره می‌باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به آب و هوا، ادامه داد: در روز‌های آفتابی وگرم و یا یخبندان و روز‌هایی که باد شدید است از کاشت نهال جداً خودداری شود.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات