رئیس اداره کار، تعاون و رفاه بانه با اشاره به وضعیت بیکاری در این شهرستان گفت: بانه با نرخ ۹/۶ درصد کمترین نرخ بیکاری را در استان کردستان به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۶۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حمید ساعد پناه در نخستین کارگروه اشتغال این شهرستان با اشاره به وضعیت بیکاری در شهرستان بانه گفت: بر اساس داده‌های آماری نرخ بیکاری در شهرستان بانه ۹/۶ درصد است که بر این اساس کمترین آمار بیکاری در استان کردستان مربوط به شهرستان بانه است.

ساعد پناه، میزان اعتبارات مشاغل خانگی که به دبیرخانه کارگروه اشتغال شهرستان بانه در سالجاری ابلاغ شده است را ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبارات بین ادارات متولی و مرتبط با حوزه‌های مشاغل خانگی از جمله اداره کار؛ میراث فرهنگی؛ صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی و فنی حرفه‌ای توزیع می‌شود.
وی افزود: علی رغم کمترین نرخ بیکاری در بانه بیشترین نرخ مشارکت‌های اقتصادی در استان کردستان نیز مربوط به این شهرستان است.


رئیس اداره کار، تعاون و رفاه بانه همچنین از اجرای طرح اشتغال فراگیر در این شهرستان طی سالجاری نیز خبر داد و گفت: در همین راستا مبلغ ۶ هزار میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال اعتبار به استان کردستان تخصیص یافته است.

وی در تشریح این طرح گفت: بنگاه‌های اقتصادی که بتوانند طرح‌های اشتغالزایی خود را در زمان مقرر به بهره برداری برسانند مشمول دریافت یارانه از کارمزد تسهیلات می‌شوند.

ساعد پناه تصریح کرد: میزان برخورداری سرمایه گذاران از یارانه تسهیلات در مناطق محروم و مرزی مانند شهرستان بانه ۵ درصد نسبت به سایر نقاط کشور و استان کردستان بیشتر است که در مجموع ۷ درصد تخفیف را شامل می‌شود.

این مسئول همچنین به اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح سرمایه گذارانی که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در راستای اشتغالزایی سرمایه گذاری کنند حدود ده درصد یارانه تسهیلات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات