معاون اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پروش در گفتگو با«بسیج»:
عراقی گفت: وقتی آمریکا نتواند برای ارز خود در دنیا تعیین و تکلیف کند و کشور‌ها همانند ایران برای مبادلات ارزی خود از ارز کشور‌های دیگر استفاده کنند، سیاست‌ها و اقتصاد آمریکا منزوی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۵۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷

علی عراقی معاون اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری با ولادمیر پوتین مبنی بر ضرورت حذف دلار از معاملات تجاری بین دو کشور گفت: مجلس به عنوان یک نهاد قانون گذار باید شرایط را برای دولت فراهم کند تا برای اجرای این برنامه با مشکل قانونی مواجه نباشد.

وی افزود: به طور کلی وقتی اقتصاد ایران در ۴۰ سال گذشته بر مبنای دلار پایه گذاری شده بود، وابستگی ایجاد شد. حال زمان آن رسیده است تا ایران از این وابستگی رها شود و اقتصاد بدون وجود دلار را تجربه کند. با حذف دلار به نوعی استقلال اقتصادی را برای ایران به وجود می‌آید که یکی از عوامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود.

معاون اداره کل فرهنگی هنری وازرت آموزش و پروش در خصوی منظور منزوی کردن آمریکا باتوجه به بیانات رهبری اظهار داشت: وقتی آمریکا نتواند برای ارز خود در دنیا تعین و تکلیف کند و کشور‌ها همانند ایران برای مبادلات ارزی خود از ارز کشور‌های دیگر استفاده کند، سیاست‌ها و اقتصاد آمریکا منزوی می‌شود.
ارسال نظرات