مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتی:
وی افزود: رسول اکرم (ص) از امام حسین (ع) به عنوان زینت آسمان‌ها و زمین یاد کرد و این امام معصوم به عنوان کشتی نجات معرفی شده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۴۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدشتی، حجت‌الاسلام والمسلمین شاد درجمع پاسداران سپاه دشتی با اشاره به ویژگی‌های روز اربعین اظهار کرد: این روز، روز تحقق اهداف امام حسین (ع) و پیروزی این امام معصوم بر یزید بود.

وی ادامه داد: یزید تصور می‌کرد که با شهادت امام حسین (ع)، یاد و خاطره این امام معصوم در نزد مردم محو می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد، پس از گذشت ۱۴ قرن از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای این امام معصوم عزاداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: نور امام حسین (ع) خاموش شدنی نیست و هر روز بر شعاع این نور افزوده می‌شود، بزرگترین شاهد برای این مساله اجتماع میلیون‌ها نفری از مردم در ایام اربعین در کنار حرم امام حسین (ع) است.

شاد، حماسه اربعین را یک حماسه باشکوه دانست و تصریح کرد: حماسه اربعین عوامل متعددی دارد و یکی از نشانه‌های مومنین زیارت حرم امام حسین (ع) در اربعین است؛ جابر بن عبدالله انصاری کسی بود که برای نخستین بار قبر امام حسین (ع) را در روز اربعین زیارت کرد.

وی ادامه داد: روایت‌های زیادی در فضیلت زیارت پیاده حرم امام حسین (ع) از ائمه معصومین (ع) به دست ما رسیده است، اراده خداوند بر این تعلق گرفت که همه دل‌های پاک در طول تاریخ به دنبال امام حسین (ع) باشند.

ارسال نظرات