یکی از بسیجیان تولید کننده زعفران شهرستان باخرز در گفتگو با بسیج:
شمسی مرادی گفت: توسعه و صادرات زعفران می تواند مانع از مهاجرت خانوارهای فراوانی از شهرستان باخرز شود. حمایت از زعفران می تواند تحرک اقتصادی درروستاها را در برداشته باشد
کد خبر: ۸۹۴۵۹۹۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰

 شمسی مرادی فرمانده پایگاه بسیج حضرت معصومه (س) باخرز استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: زعفران به عنوان یکی از اقلام مهم صادرات غیر نفتی کشورمان است و تحت تاثیر عوامل گوناگون در طول زمان بوده است.

وی با بیان اینکه تولید زعفران در باخرز اثرات اقتصادی خوبی را داشته است  افزود:  تولید و برداشت زعفران درآمدزایی خوبی را برای منطقه داشته است  در شهرستان باخرز نیروی کار عمدتا خانوادگی است از اینرو با حمایت مسوولان می تواند شرایط خوبی برای کشت و توسعه زعفران فراهم شود تا بتواند اثرات اقتصادی و اجتماعی مثبتی بر خانوارها روستایی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: توسعه و صادرات زعفران می تواند مانع از مهاجرت خانوارهای فراوانی از شهرستان باخرز شود.

مرادی خاطر نشان کرد:‌ حمایت از زعفران می تواند تحرک اقتصادی درروستاها را در برداشته باشد و منبع درآمد مطلوبی برای اقشار ضعیف و فقیر روستایی باشد.

این فرمانده بسیج در پایان افزود: سیاست های تشویقی از زعفران کاران توسط دولت می تواند آثار مثبتی در اقتصاد شهرستان داشته باشد.

ارسال نظرات