یکی از فرماندهان بسیج شهرستان باخرز در گفتگو با بسیج:‌

استقبال بانوان از کاشت زعفران در شهرستان باخرز

شمسی مرادی گفت: شهرستان باخرز از توان تولیدی  پر توان وخوبی برخوردار است  از اینرو توجه به توان تولیدی و کارکردهای تولید می تواند زمینه های مناسبی را برای بهره وری اقتصادی در شهرستان به وجود آورد.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۷۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵

شمسی مرادی فرمانده پایگاه بسیج حضرت معصومه (س) باخرز استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: شهرستان باخرز از توان تولیدی  پر توان وخوبی برخوردار است  از اینرو توجه به توان تولیدی و کارکردهای تولید می تواند زمینه های مناسبی را برای بهره وری اقتصادی در شهرستان به وجود آورد.

وی با بیان اینکه شهرستان باخرز رتبه سوم زعفران در خراسان رضوی دارد افزود: غالب مردم باخرز به دلیل کیفیت مطلوب زعفران به تناسب مالکیتی که در اختیار دارند از کشت زعفران بهره مند هستند و چون باخرز محدودیت منابع آبی دارد کشت زعفران مورد استقبال زعفران کاران قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که زعفران نیاز به نیروی زیادی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت دارد بیشترین این مراحل توسط زنان انجام می شود از اینرو زنان در شهرستان باخرز نقش موثری در توسعه کشاورزی دارند از اینرو ضروری است که مسوولان توجه بیشتری برای ارایه خدمات بیمه در جهت رفاه بیشتر زنان در ان منطقه قرار دهند و با راه اندازی و ساماندهی کارگاه های تولیدی بتوانند در جهت کمک بشتر به زنان در منطقه کمک شایانی داشته باشند.

ارسال نظرات