۱۹ دانش‌آموز روستایی از نداشتن آموزگار می‌گویند

دانش‌آموزان دبستان "عفت" روستای جلماجرد می‌گویند از ابتدای سال تحصیلی تا به امروز معلم ندارند در رابطه با مشکل این دانش‌آموزان، آموزش‌وپرورش توضیحاتی را ارائه کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۷۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، در خبری که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد، جمعی از دانش‌آموزان روستای جلماجرد از توابع شهرستان خمین اعلام کردند که با گذشت بیش از 45 روز از سال تحصیلی هنوز معلم ندارند و از آموزش‌وپرورش تقاضا داشتند که معلمی به آنها اختصاص یابد.

همچنین بخوانید: خطر اتلاف منابع ملی درمدارس روستایی

همچنین بخوانید: پاسخ آموزش‌وپرورش به خبر "پیامدهای حذف معاونت ابتدایی"

در همین رابطه عبدالمجید یوسفی مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش استان مرکزی به تسنیم گفت: در رابطه با وضعیت دبستان عفت روستای جلماجرد، آموزش‌وپرورش شهرستان خمین اعلام کرده است که این مدرسه معلم دارد و همزمان با اول مهر، 16 دانش‌آموز و یک معلم این مدرسه سال تحصیلی را آغاز کردند و تا به امروز در مدرسه حضور دارند.

وی افزود:‌ طبق بخشنامه وزارت آموزش‌وپرورش، مدارس روستایی با ظرفیت 20 نفر که دارای 4 پایه باشند با یک معلم اداره می‌شوند اما تقاضای مردم روستا این است که دبستان «عفت» دو معلم داشته باشد.

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: آموزگار این مدرسه از ابتدای مهر در کلاس درس حضور دارد و تاکنون غیبتی نداشته است حتی به ارائه خدمات آموزشی در ساعات اضافه و فراتر از وظیفه قانونی خود در مدرسه حضور داشته است.

یوسفی ادامه داد:‌ دبستان «عفت» 16 دانش‌آموز دارد و باید 20 دانش‌آموز در مدرسه حضور داشته باشند که بتوانیم به آنها دو معلم اختصاص دهیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار