امام جمعه دیر:

اربعین حسینی نماد پیروزی حق بر باطل است

امام جمعه بندر دیر در خطبه های نماز جمعه گفت: ایران اسلامی به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده و اروپایی‌ها به جای ظاهرسازی در پایبندی به برجام، بهتر است آمریکا را به عملیاتی‌کردن برجام وادار کنند.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۵۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با گرامی‌داشت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین حسینی دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی است که باید در راستای تعمیق باورها و اعتقادات خود از آن استفاده کنیم.

وی افزود: معرفت، محبت و اطاعت نسبت به اهل‌بیت(ع) باید کنار هم قرار گیرد اما متأسفانه عده‌ای به جای دیدن زیبایی‌های پیاده‌روی اربعین  با عکس گرفتن از چند بطری آب معدنی رها شده کنار جاده این حرکت ارزشی را زیر سؤال می‌برند که در این راستا باید با برطرف کردن نقاط ضعف بهانه به دست بهانه‌جویان ندهیم.

امام جمعه بندر دیر تصریح کرد: اربعین حسینی از یک سو نماد پیروزی حق بر باطل است و این امیدواری را در دل پیروان حسینی بوجود می آورد که نگران تعداد اندک افراد نباشیم.

حسینی ادامه داد: زینب کبری(س) مؤسس و پایه‌گذار بزرگ‌داشت شهداست که ما نیز باید از اربعین درس زنده نگهداشتن یاد شهدا و تکریم خانواده‌های آنان را فرا گیریم و همچون عقیله‌بنی‌هاشم پیام‌رسان خون شهدایمان باشیم.

خطیب جمعه دیر با تقدیر از برگزار کنندگان مراسم جاماندگان پیاده‌روی اربعین در شهرستان دیر عنوان کرد: این برنامه ارزشمند برای کسانی است که نتوانسته‌اند در پیاده‌روی اربعین در کربلا شرکت کنند و اگر چه جای زیارت کربلا و آن پیاده‌روی را نمی‌گیرد اما منافاتی با آن ندارد.

وی با اشاره به روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه بیان کرد: علم اگر با اخلاق و تعهد همراه نباشد آرامش روانی را که نخستین گام در زندگی سعادتمند است از انسان ها سلب می‌کند هر چند که امروز می‌بینیم قدرت‌های سلطه‌طلب از علم در راستای تولید و به کارگیری از سلاح‌های کشتار جمعی برای نابودی انسان‌ها استفاده می‌کنند.

حسینی با بیان این که قدر سلامتی باید بیشتر بدانیم، عنوان کرد:با توجه به مخارج بالای درمان، افراد به کسانی که مشکل کلیوی دارند و نیازمند پیوند کلیه هستند کمک کنند.

وی افزود: امروز شاهد به سنگ خوردن تمام نقشه‌های آمریکا و دست‌نشاندگان آنها در منطقه هستیم و این مهم موجب شده تا آنها زبان به یاوه‌گویی علیه جمهوری اسلامی بگشایند.

امام جمعه دیر اظهار کرد: ایران اسلامی به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده و اروپایی‌ها به جای ظاهرسازی در پایبندی به برجام، بهتر است آمریکا را به عملیاتی کردن برجام وادار کنند.

وی تأکید کرد: برنامه دفاعی و موشکی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و دشمنان غلط کرده‌اند که چنین مسئله ای را مطرح می کنند./فارس

انتهای خبر/

ارسال نظرات