خبرهای داغ:
امام جمعه موقت گفت: زیرساخت‌های دو مرز منتهی به عراق به خوبی انجام شده هر چند که همچنان کاستی‌هایی وجود دارد اما استاندار و مسئولان با اهتمام جدی پای کار هستند.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۱۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلی اهواز برگزار شد، آسیب عدم نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی را متوجه مردم ساخت و اظهار داشت: مسئولان استانی در زمینه حل مشکل سپرده‌گذران جدیت بیشتری داشته باشند از این رو مسئولان را به دلسوزی بیشتر و مردم را به صبر دعوت می‌کنم.

وی ضمن عذرخواهی از سپرده‌گذاران و با بیان اینکه سپرده‌گذاران اجازه ندهند که این مسئله سبب سوءاستفاده بیگانگان شود، افزود: در مورد این موسسات مالی و اعتباری باید بگویم که مقصر مسئولان چه قوه مجریه و چه در قوه مقننه هستند و اگر نقصی در قوانین است مجلس شورای اسلامی مقصر است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها شکست‌های زیادی را در منطقه خورده‌اند و حتی توطئه آنها برای همه پرسی استقلال کردستان عراق با شکست مواجه شد، بیان کرد: این کشورها گروه‌های تکفیری را در منطقه وارد کردند و هر که از سیاسیت باخبر باشد می‌داند که اینها جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها است.

وی به استعفای عجیب نخست وزیر لبنان اشاره کرد و گفت: کشور لبنان خط مقدم مقاومت است و حزب‌الله اولین شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه هوشیار باشیم، آمریکا، صهیونیست و همراهانشان در منطقه دست از توطئه برنمی‌دارند، گفت: پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حفظ حدت، انسجام و همدلی در درون کشور بسیار مهم است.

وی به همدلی مردم و مسئولان در حمایت از سپاه اشاره کرد و گفت: همگان وحدت ملت جمهوری اسلامی را در برابر سخنان رئیس جمهور سبک‌سر آمریکا علیه سپاه پاسداران دیدند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در این ایام که حماسه بزرگ و ستودنی اربعین در کشور ایران رقم می‌خورد و میلیون‌ها زائر از سرتاسر جهان به کربلا عزیمت کردند  باید گفت که خدمات و نظم خوبی در دو مرز چذابه و شلمچه صورت گرفت.

وی افزود: زیرساخت‌های دو مرز منتهی به عراق به خوبی انجام شده هر چند که همچنان کاستی‌هایی وجود دارد اما استاندار و مسئولان با اهتمام جدی پای کار هستند.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: اربعین نشان دهنده قیام امام حسین(ع) است و مهمترین پیام‌های این روز بزرگ ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی برای رسیدن به اهداف، حفظ دین بوده و می‌توان به جرات گفت که اگر اربعین به صورت کامل برگزار شود دوره کامل تهذیب نفس به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه 23 آبان روز حمایت از بیماران کلیوی  و روز جهانی دیابت است به روز وقف و فرهنگ این رفتار حسنه پرداخت و گفت: وقف یک صدقه جاریه است که فرهنگ آن باید تقویت و اشاعه یابد. یکی از راه‌های ترویج فرهنگ وقف منعکس کردن فعالیت‌های وقف است زیرا اگر مردم متوجه شوند موقوفاتشان در کجاها و به چه صورتی مصرف می‌شود ناخودآگاه به سمت این سنت حسنه روی می‌آروند.

امام جمعه موقت اهواز به وقایع 24 آبان اشاره کرد و افزود: 24 آبان به دلیل رحلت مفسر قرآن علامه طباطبائی روز کتاب و کتابخوانی معرفی شده است اما آنچه که مهم است در این روز مورد نظر قرار گیرد آمار کتابخوانی است که متاسفانه آمار خوبی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها