۱۹ آبان سال ۱۳۵۷ با رشادت جوانان گچساران در مقابل ماموران حکومت پهلوی جاودانه شده است.
کد خبر: ۸۹۴۵۹۰۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
امام جمعه دوگنبدان در آیین عبادی ـ۱۹ آبان مصادف با رشادت‌های انقلابیون گچساران سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به قیام ۱۹ آبان ۵۷ مردم گچساران گفت: مردم متدین و انقلابی گچساران به تبعیت از امام (ره) قیام و مبارزه کردند و محکم و استوار به منظور اعتلای کلمه الله و نفی سلطه ظلم و ستم درمقابل رژیم ستمشاهی پهلوی ایستادند و در مسجد شهیدان فعلی و کارگری سابق ۶ نفر از بهترین فرزندان این شهرستان به مقام عالی شهادت نائل آمدند.
حجت الاسلام حجازی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمددر دوران انقلاب ۸ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است افزود:۷ تن از این شهداء متعلق به قیام ۱۹ آبان ۵۷ شهرستان گچساران و یک شهید متعلق به شهرستان کهگیلویه است.
وی گفت: در مفاخره بین زمین کربلا و زمین کعبه خداوند قضاوت می‌کند و می‌فرمایند "حق با زمین کربلاست و کربلا مافوق زمین کعبه است، چون خونی که در راه خدا ریخته شد به آن زمین بها داد" و این مسجد شهیدان نیز با خون در راه خدا مقام بالاتری گرفت.
امام جمعه دوگنبدان با اشاره به هفته وقف بیان کرد: اگر وقف رونق پیدا کند و نیز اداره توانمند اوقافی داشته باشیم خیلی از مشکلات حوزه‌های علمیه ما حل خواهد شد، پس تلاش کنیم با وقف سرمایه‌های خود مراکز علمی، دانشگاه ها، مراکز درمانی، بهزیستی، کمیته امداد و دیگر مراکز را تقویت کنیم.
گفتنی است نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به مناسبت قیام ۱۹ آبان ۵۷ مردم گچساران و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب این شهرستان در مسجد شهیدان دوگنبدان اقامه شد.
ارسال نظرات