امام جمعه موقت عجب شیر در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به حضور میلیونی مردم در پیاده‌ روی اربعین گفت: پیاده‌ روی عظیم اربعین حسینی(ع) مشت محکمی بر دهن دشمنان اسلام و در راس آن ها امریکا و اسرائیل است.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۶۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت السلام صالح کاظمی با اشاره به تاکید ویژه اهل بیت (ع) مبنی بر حضور منسجم مسلمانان در پیاده روی اربعین، افزود: حضور مشتاقانه ملت ایران در این مراسم اثبات ‌کننده عمق ارادت آنها به امام حسین (ع) است.
وی این حضور میلیونی آزادگان جهان در پیاده ‌روی اربعین را نشانه مجد و عظمت اسلام واقعی و پویایی مکتب امام حسین (ع) برشمرد و افزود: هر قدر دشمنان توطئه بیشتری کنند، راه امام حسین (ع) و راه آزادگی و مقاومت در برابر ظلم در جهان پوینده ‌تر و با صلابت‌ تر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه با اتحاد و یکپارچگی موجود در این پیاده‌ روی و حضور مسلمان از کشورهای مختلف در این پیاده روی افزود: به طور یقین این حضور پیام عمیقی به مردم جهان و آزاده دارد.
حجت الاسلام کاظمی همچنین به 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: هفته کتاب بهترین فرصت برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.
وی گفت: همه برای ترویج مطالعه و کتابخوانی در بین افراد جامعه باید تلاش کنند و متولیان امر فرهنگ، تحقیق و پژوهش باید زمینه های لازم را برای مطالعه بیشتر مردم آماده کنند.
وی همچنین با اشاره به سالگرد رحلت فقیه و فیلسوف، علامه سید محمدحسین طباطبایی افزود: رفتارعلامه الگو و شاخص است و ساده زیستی از ویژگی ‌های برجسته علامه طباطبایی بود و شاگردان ایشان احیا گر انقلاب و تشیع شدند.
وی با اشاره به ویژگی های برجسته علمی و شخصیتی علامه طباطبایی(ره) تصریح کرد: نگارش کتاب هایی همچون المیزان و تربیت شاگردانی که همه یاران امام و انقلاب بودند، همه از عشق و عبودیت علامه طباطبایی(ره) سرچشمه داشت و ایشان اینگونه مورد فضل و عنایت های الهی قرار گرفته بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها