نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

جنایات آل‌سعود در یمن چهره دروغین خادمین حرمین را به جهانیان ثابت کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: جنایات آل‌سعود علیه مردم بی‌گناه یمن از ظلم مغول و هیتلر بدتر است و هرگز از تاریخ پاک نخواهد شد؛ این اقدامات بار دیگر چهره دروغین خادمین حرمین را به جهانیان به اثبات رساند.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۴۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک ضمن دعوت از نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا آثار و برکات بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی دارد، مرزهای تقوا در جامعه بایستی رعایت شود و عدالت محوری، رعایت اخلاقیات و فرو خوردن خشمیکی از نشانه های وجود تقوا در مومن است.

وی برقراری نظم اجتماعی، کاهش ناهنجاری و آسیب‌ها، انضباط اخلاقی و عملی را از آثار و برکات تقوا دانست و گفت: امام سجاد(ع) برای تقوا ۲۰ شاخصه را عنوان کرده و در این رابطه فرموده است؛ زینت اهل تقوا، داشتن عدالت و کنترل خشم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی قتل و خشونت را یکی از وقایع تلخ جامعه دانست و افزود: نباید با کوچکترین مشکلی که برای  افراد رخ می‌دهد دست به جنایت‌های مختلف بزنند که آثار آن سال‌ها در خانواده‌ها و جامعه باقی می‌ماند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به حوادث اخیر در اراک اشاره کرد و گفت: اخیرا در یکی از محورهای استان از یک قاچاقچی ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر توقیف شد که این رقم بسیار بالایی است؛ این حوادث زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید درس عبرتی باشد برای خانواده‌های دیگر تا شاهد این گونه حوادث در استان نباشند.

وی افزود: دشمنان برای اینکه جوانان را گرفتار کنند انواع مواد مخدر را تولید و روانه بازار می‌کنند که بی‌شک شیوع مصرف مواد در بین جوانان ضمن اینکه بنیان خانواده متزلزل می‌کند جامعه را به فساد و تباهی می‌کشاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود به همایش پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: از تمامی کسانی که در ارائه خدمت به زائرین تلاش داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم. این آئین بزرگترین جلوه شور و شعور اسلامی و بزرگترین راهپیمایی در جهان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: این پیاده‌روی عظیم بزرگترین راهپیمایی در جهان است که نشان از عشق مردم به امام حسین(ع) دارد و این را ثابت می‌کند که عشق به سالار شهیدان جزء بزرگترین شعائر اسلامی است.

وی ضمن اشاره به فرارسیدن دهه پایانی ماه صفر، گفت: این دهه ادامه سوگواری‌های حسینی است که مراسمات آن بایستی با حضور پرشور برگزار شود و به این وسیله اجر سوگواری‌های عاشورا و اربعین را کامل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به هفته وقف هم اشاره کرد و گفت: روز وقف در پیش است و در رابطه با این سنت حسنه باید گفت، وقف یک امانت است و بهره‌برداری صحیح از وقف باید همت شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه نبایستی در این زمینه سوء استفاده‌ای صورت بگیرد، گفت: اقدامات پرفایده و کم هزینه در راستای سنت حسنه وقف باید انجام شود تا بازدهی و خدمات آن در جامعه بالا باشد؛ باید به گونه‌ای برای موقوفات برنامه‌ریزی کرد که با کمترین هزینه بتوان بیشتری بازده را داشته باشیم تا مردم بیشتر به این سنت حسنه روی بیاورند.

وی به آزادسازی‌های اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: آزادی «بوکمال» در عراق نیز جای خرسندی دارد و نشانگر آن است که تروریست‌های داعش دیگر قدرتی ندارند و هر روز در حال تضعیف شدن هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که آل‌سعود جنایتکار که ادعای خادم حرم بودن دارد و در واقع خائن الحرم است، ظلمی را بر مردم بی‌گناه و مظلوم یمن روا می‌دارد که از ظلم مغول و هیتلر بدتر است و هرگز از تاریخ پاک نخواهد شد؛ این اقدامات بار دیگر چهره دروغین خادمین حرمین را به جهانیان به اثبات رساند.

 آیت‌الله دری نجف‌آبادی به تحریم های جدید آمریکا بر علیه ملت ایران هم اشاره و خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران جز ننگی برای این کشور و همدستانش نخواهد بود و بدانند که ما مصمم‌تر از قبل روی پای خود می ایستیم و از مقاومت دست برنمی‌داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار