مردم شهرستان بهار و روستای حسام‌آباد با برپایی موکب آیت‌الله بهاری با خدمت به زائران حسینی ارادت قلبی خود را به سرور شهیدان نشان می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۰۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

گوشه‌هایی از خدمت خالصانه مردم بهار به زائران حسینیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با فرا رسیدن اربعین امام حسین(ع)، عاشقان و شیفتگان ایشان و اهل بیت(ع) از اقصی نقاط جهان برای حضور در همایش و اجتماع عظیم حسینی عازم کربلا شده‌اند.

در این میان برخی نیز با حضور در موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و... با خدمت‌رسانی به زائران حسینی خاک پای آنان را توتیای چشم می‌کنند و اینگونه ارادت قلبی خود را به سرور شهیدان نشان می‌دهند.

استان همدان  نیز از جمله استان‌هایی است  که در مسیر عبور زائران کربلای معلی قرار دارد و قدمگاه زائران حسینی بوده و در سال‌های اخیر مردم شهیدپرور و ولایتمدار درالمومنین در کنار دستگاه‌های متولی با برنامه‌ای منسجم پذیرای زوار حسینی هستند و مدال افتخار خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را بر گردن دارند.

یکی از ایستگاه‌هایی که در سال‌های گذشته نقش پر رنگی در این امر خیر داشت ایستگاه صلواتی آیت الله بهاری است که در سه راهی شهرستان بهار برپا شده، در ادامه آنچه می‌خوانید  گوشه ای از خدمت خالصانه مردم شهرستان بهار و روستای حسام‌آباد در برپایی ایستگاه صلواتی برای خدمت به زائران است.

گوشه‌هایی از خدمت خالصانه مردم بهار به زائران حسینی

*فعالیت 50 خادم الحسین در موکب آیت‌الله بهاری

مسئول ایستگاه صلواتی آیت الله بهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با تسلیت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: این ایستگاه صلواتی در راستای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی به همت مردم شهیدپرور شهرستان بهار و روستای حسام‌آباد برپا شده است.

حسین جعفری با بیان اینکه این ایستگاه به مدت 10 روز به زائرین خدمت ارائه خواهد کرد، گفت: این ایستگاه از 14 آبان ماه برپا شده و خدمات‌رسانی آن تا 23 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در این ایستگاه صلواتی به صورت یک روز در میان پنج روز روستای حسام‌آباد و پنج روز شهرستان بهار به زائرین خدمت ارائه می دهند.

مسئول ایستگاه صلواتی آیت الله بهاری با بیان اینکه ارائه خدمت در این ایستگاه به صورت شبانه‌روزی و در قالب سه شیفت صبحانه، نهار و شام است، گفت: در این سه شیفت 50 نفر از خادمین حضرت اباعبداالله الحسین(ع) در حال فعالیت و خدمت دهی به زائرین هستند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 10 هزار غذا و میان وعده توسط این ایستگاه در بین زائرین اربعین حسینی توزیع شده است، اضافه کرد: این ایستگاه در ارئه خدمت ظرفیت بالایی دارد و دارای محدودیت نیست.

جعفری یادآور شد: تا به امروز 500 نفر از زائرین توسط ایستگاه اسکان داده شده است و زائرین  مستقر در این  ایستگاه از سرتا سر کشور و نیز از کشورهای سوریه، ترکیه، دبی و کشورهای اطراف خلیج فارس هستند.

وی میزان کمک‌های مردمی به ایستگاه صلواتی آیت الله بهاری را به ارزش 2 میلیارد ریال برآورد کرد و بیان داشت: علاوه بر کمک 300 میلیون ریالی شهرداری بهار برای برپایی و احداث ایستگاه،  کمک‌های مردم شهرستان بهار و حسام‌آباد هر کدام به مبلغ یک میلیارد ریال است.

مسئول ایستگاه صلواتی آیت الله بهاری به دیگر خدمات ایستگاه اشاره و بیان کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی توسط روحانیون به صورت شبانه روزی، برپایی نماز جماعت  و توزیع بسته‌های فرهنگی شامل عکس، زندگی نامه و وصیت نامه شهدا از دیگر خدمات ارائه شده به زائرین اربعین حسینی است.

گوشه‌هایی از خدمت خالصانه مردم بهار به زائران حسینی

*خدمت‌رسانی به زائر امام حسین(ع) توفیق و افتخاری بزرگ

پدر مرحوم غلامرضا واثقی نیز در ادامه به خبرنگار بسیج اظهار داشت: یکی از ستون‌های اصلی برپا کننده ایستگاه  صلواتی آیت الله بهاری مرحوم غلامرضا واثقی بود.

وی با بیان اینکه  به شعار شیعیان و رهروان اهل بیت(ع) به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) از 1400 سال پیش تاکنون لبیک گفته است، عنوان کرد: در این خصوص عاشقان و دلباختگان با جان خود و برخی نیز با ارادت و مال خود، لبیک گفته و این مکتب و این دستگاه مقدس را زنده نگه داشته‌اند.

واثقی تصریح کرد: غلامرضا واثقی  از روستای حسام آباد با عشق و ارادات واثق به امام حسین(ع) و در استمرار راه  این امام همام در سال گذشته به عنوان اولین سال در ایستگاه صلواتی آیت الله بهاری اقدام به ارائه خدمت به زائرین و برپایی ایستگاه کرد.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زائر امام حسین (ع) توفیق و افتخاری بس بزرگ و بی نظیر است، یادآور شد: ایشان سال گذشته با کمک یک میلیارد ریالی خود اقدام به برپایی ایستگاه آیت الله بهاری کرد و امسال که دیگر در بین ما نیست و به لقاء الله پیوسته ما  نیز در راستای تداوم این امر خداپسندانه با کمک های مردمی و همچنین با کمک حداکثری خود اقدام به برپایی ایستگاه کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات