به مناسبت اربعین حسینی

یادواره ۳۳ شهید خرمدشت کوهبنان برگزار شد

یادواره ۳۳ شهید خرمدشت کوهبنان با حضور خانواده های معزز شهدا و جمعی از مسئولان و مردم شهید پرور برگزار شد
کد خبر: ۸۹۴۵۷۲۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان کرمان، یادواره 33 شهید دهستان خرمدشت کوهبنان بعد از ظهر امروز جمعی از مسؤولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معزز شهیدان، جانبازان و ایثارگران، هیأت‌های عزاداری برگزار شد.
منصور سلطانی یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس در این مراسم گفت: شهیدان برای همیشه ماندگار تاریخ شدند، آنان به خاطر خدا و برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی رفتند و ماندگار شدند.
وی ابراز داشت: دشمنان در روز عاشورا بر ابدان شهدای کربلا اسب دواندند و سر شهیدان را از تن جدا کردند و از شهری به شهر دیگر حرکت دادند تا خباثت و کینه‌توزی خود را به اثبات برسانند.
این جانباز دوران دفاع مقدس تاکید کرد: امروز هم شاهد خباثت و کینه‌توزی دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب هستیم، کسانی که محسن حججی را مظلومانه و غریبانه با لب تشنه به شهادت رساندند.
وی ادامه داد: دشمنان و بدخواهان غافل از این بودند که شهادت شهید حججی غوغایی در جهان به پا می‌کند و زمینه خیزش و بیداری بسیاری از آزادمردان جهان را رقم می‌زند.
سلطانی بیان داشت: امنیت و آرامش امروز ما مدیون جانفشانی و خون پاک شهیدانی است که در لبیک به ندای رهبر و مقتدای خویش در دفاع از مرزهای عزت و شرف جانفشانی کردند.
وی خاطرنشان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای رسیدن به سربند «یا زهرا (س)» و «یا فاطمه (س)» با هم رقابت می‌کردند و اکثر اوقات سعی داشتند رمز عملیات آنان به نام یکی از ائمه باشد.

راوی دوران دفاع مقدس تاکید کرد: نیمه شب‌های دوران دفاع مقدس پر از خاطرات به یادمادنی از رزمندگانی است که با زیارت عاشورا، دعا و توسل به اهل‌بیت (ع) سپری می‌شد که همواره با معنویت خاصی همراه بود.
وی تصریح کرد: امروز شاهد برگزاری بزرگترین اجتماع مردمی هستیم که از اقشار و جوامع مختلف در کنار هم یک صدا لبیک یا حسین (ع) می‌گویند.
سلطامی با بیان خاطراتی از شهیدان دوران دفاع مقدس یادآور شد: شهیدان به عنوان امامزادگانی هستند که آیندگان بر سر تربت آنان می‌نشینند و از برکات وجودی آنان بهره‌های معنوی می‌برند

ارسال نظرات
آخرین اخبار