مسئول آشپزخانه و انبار مرکزی آستان قدس در مهران مطرح کرد؛

توزیع روزانه ۱۸۰ هزار پرس غذای گرم توسط ستاد اربعین آستان قدس در مهران

مسئول آشپزخانه و انبار مرکزی آستان قدس رضوی در شهرستان مهران گفت: ستاد اربعین آستان قدس رضوی با برخورداری از آشپزخانه مرکزی و مجهز در شهرستان مهران، ظرفیت طبخ و توزیع روزانه ۱۸۰ هزار پرس غذای گرم را در این منطقه دارد.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۱۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، حسین زیار با بیان اینکه آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی در مرز مهران هم‌اکنون ظرفیت طبخ و توزیع روزانه ۱۸۰ هزار پرس غذا را دارد و در صورت نیاز با تأمین برخی تجهیزات تا ۵۰۰ هزار پرس غذا نیز قابل افزایش است، اظهار کرد: برخورداری این آشپزخانه از ۲۲ دیگ صنعتی، بویلرها، دیگ‌های آبگرم و ... باعث شده این آشپزخانه در هر ۴۵ دقیقه توانایی طبخ ۱۱ هزار پرس غذا را داشته باشد.

مسئول آشپزخانه و انبار مرکزی آستان قدس رضوی با بیان اینکه همچنین این آشپزخانه از ۳ نانوایی سیار و ۲ سردخانه برخوردار است، تصریح کرد: گروه‌های رصد آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی طی بررسی‌های خود میزان زائران در مهران را تخمین می‌زنند و بر اساس آن آشپزخانه اقدام به طبخ غذا می‌کند، که تاکنون بطور میانگین بین ۵۰ تا ۹۰ هزار پرس غذا در هر روز طبخ شده که پیش بینی می‌شود این رقم در روز‌های آینده با توجه به بازگشت زائران افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه کارکنان آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی حدود ۳۰۰ نفر بوده که عموما خدام افتخاری طلبه، دانشجو و دست‌اندرکاران هیئات مذهبی هستند، اظهار کرد: کار آماده سازی آشپزخانه از ۴۵ روز پیش از اربعین آغاز و ۱۵ روز مانده به اربعین کار طبخ غذا در آن آغاز شده است.

زیار گفت: آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی همچنین از ۳ دستگاه نانوایی سیار کاملا اتوماتیک برخوردار است که در مجموعه روزانه توانایی طبخ حدود ۹۰ هزار نان با کیفیت را دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها