خبرهای داغ:
هفتمین همایش رهروان حضرت زینب(س) به همت حوزه علمیه نجمیه سرخه در هیئات سیدالشهدای این شهرستان با محوریت غیرت زینبی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۷۰
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، هفتمین همایش رهروان حضرت زینب(س) به همت حوزه علمیه نجمیه سرخه در هیئات سیدالشهدای این شهرستان با محوریت غیرت زینبی برگزار شد.

***غیرت حضرت زینب(س) مهمترین پیام عاشورا، اربعین و  کربلا است

شجاعیان از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان سمنان در این همایش به ایراد سخنرانی با محوریت غیرت زینبی پرداخت و اظهار داشت: یکی از رویدادهای بزرگ تاریخ اسلام قیام عاشورا و حادثه کربلا است.

وی حضور در مجالس ذکر و عزاداری ائمه اطهار (ع) را توفیقی الهی دانست و  تأکید کرد: باید قدر این توفیقات الهی را بدانیم؛ چرا که این فرصت نصیب هر کسی نمی شود.

این استاد برجسته علوم حوزوی بیان داشت: عزاداری و بزرگداشت عاشورا و اربعین حسینی بسیار فضیلت دارد آنچه در این وادی بسیار مهم است این است که بتوانیم از توشه های معنوی در این مراسمات حفاظت و نگهداری کنیم.

شجاعیان اظهار داشت: در تاریخ بشریت جنگ های فراوانی رخ داده است که بسیار وحشتناک تر از حادثه کربلا بوده است و سرها و دست های زیادی در آنها قطع و بریده شده است؛ اما آنچه که باعث شده است که یک جنگی که نصف روز بیشتر طول نکشید و 72 تن در آن به شهادت رسیدند نیت امام حسین(ع) است که بر پایه و اساس اخلاص بوده است و با همین اخلاص بود که آن امام همه از همه چیز در راه خدا گذشت.

وی یکی از ویژگی هایی که برگرفته از اخلاص است را غیرت عنوان کرد و گفت: انسان به هر میزان که اخلاص داشته باشد،  به همان میزان نیز غیرت دارد.

این مدرس علوم حوزوی با بیان اینکه غیرت فقط ویژه مردان نیست و یک ویژگی زنانه نیز هست، تصریح کرد: دشمنان برای از بین بردن غیرت دینی در میان مسلمانان قانون وضع می کنند و این نشان از اهمیت این ویژگی است که اگر در وجود انسان نباشد؛ جامعه رو به تباهی می رود.

شجاعیان اظهار داشت: آنچه که کربلا را زنده نگه داشته است غیرت امام حسین(ع) است که در مقابل خواست خداوند تسلیم است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با غیرت ترین انسان زمان خودش است، گفت: حضرت زینب (س) غیرتمندانه برابر یزید و یزیدیان ایستاد تا آنها که می خواستند حادثه عظیم کربلا را تحریف کنند به این هدف شومشان دست نیابند.

این استاد حوزه های علمیه خواهران سمنان با بیان اینکه مهمترین درست کربلا غیرت حضرت زینب(س) است، گفت: غیرت حضرت زینب(س) مهمترین پیام عاشورا، اربعین و  کربلا است و بنابراین باید این ویژگی مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و آن را در خود، خانواده و جامعه ترویج دهیم.

***لبیک گوی ندای "هل من ناصر ینصرنی"  امام حسین (ع) باشیم

عربی مدیر حوزه علمیه نجمیه سرخه در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سه شهید طلبه سرخه به نام های شهیدان قاضی، احسانی و سبوحی از حضور تمامی مادران، بانوان و دختران، زهرا فیض عضو شورای اسلامی شهرستان سرخه، خانواده معظم شهدا و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج و ریس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه در این همایش  تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: از سال 90که حوزه علمیه نجمیه در سرخه راه اندازی و تأسیس شد در کنار کارهای فرهنگی این حوزه یکی از کارهای مستمر همایش رهروان حضرت زینب(س) بوده است که در حقیقت این همایش عرض ادب و احترام خدمت سیدالشهداست.

مدیر حوزه علمیه نجمیه سرخه این همایش را تجدید میثاقی با آرمانها، پیامها و اهداف عاشورا و مکتب امام حسین (ع) با الگوگیری از زینب کبری(س) و مکتب انسانساز حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم یاریگر حضرت زینب(س) و لبیک گوی ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین(ع) باشیم.

عربی گفت: یکی از مشکلات عمده حوزه علمیه نجمیه خواهران سرخه تأمین مکان و فضایی برای برنامه ها و همایش هایی اینچنینی است.

وی اذعان داشت: با توجه به کلنگ زنی حوزه علیمه ای برای خواهران در سرخه امیدواریم با همت مسئولان شهرستان سرخه از جمله شورای اسلامی و بانیان خیر و بانوان پیشگام در عرصه های خیر و معنوی هر چه زودتر این بنا ساخته و به بهره برداری برسد.

مدیر حوزه علمیه نجمیه سرخه بیان داشت: امور خیریه به ساخت مسجد و هیئت نیست؛ چرا که در واقع زیربنای همه مساجد و مکان های مذهبی همین حوزه های علمیه هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این همایش زیارت اربعین قرائت شد و همچنین از دیگر برنامه های این همایش قرائت دکلمه توسط حانیه رستگار و مداحی توسط یکی از بانوان مداح در رثای حضرت زینب(س) بود.

ایستگاه نقاشی نیز برای کودکان در حاشیه این همایش برپا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها