مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: در بخش کالا و خدمات در 7 ماهه نخست امسال و طی سال 95 رسته‌های شغلی نانوایان، خواروبار فروشان و پوشاک فروشان به ترتیب به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۵۶
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سلیمان رزاقی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت بیست و سومین سالگرد تاسیس این سازمان به وظیفه این سازمان را رسیدگی و صدور حکم اعلام کرد و گفت: بازرسی و نظارت در حدود عملکردی این سازمان نیست هر چند چندسالی است که گشت‌های مشترکی را با دستگاه‌های نظارتی داریم ولی تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی و صدور حکم است، این مرجع تمامی گزارش‌های تخلفی مربوطه را از دستگاه‌های نظارتی دریافت و بعد از بررسی، حکم لازمه را در مورد دستگاه متخلف اعلام می‌کند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد سال گذشته این سازمان در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و تخلفات بهداشتی و درمانی گفت: ورودی پرونده‌ها در بخش قاچاق به شعب تعزیرات استان 626 فقره بوده که از این تعداد 653 فقره رسیدگی شده است و ارزش ریالی جزای نقدی پرونده‌ها در این بخش 130 میلیارد ریال بوده است.

رزاقی با اشاره به میزان تخلفات در بخش کالا و خدمات در سطح استان گفت: در این بخش 4599 پرونده به شعب استان وارد شد که از این تعداد 4598 مورد به ارزش ریالی 31 میلیارد ریال مورد رسیدگی قرار گرفت؛ همچنین در بخش بهداشت و درمان از 1492 پرونده 1491 مورد رسیدگی شد و کل جزای نقدی در این بخش 5 میلیارد و 300 میلیون ریال بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در 7 ماهه نخست امسال نیز در بخش قاچاق کالا و ارز از 599 فقره 570 پرونده با میزان محکومیت نقدی 80 میلیارد ریال رسیدگی و مختومه شد. که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ورودی پرونده‌ها به شعب تعزیرات استان رشد 100 درصدی داشت ولی از نظر ارزش ریالی کاهش 8 درصدی داشته است.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات ورودی پرونده‌ها به شعب تعزیرات 2551 مورد بوده که از این تعداد 2545 فقره رسیدگی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 200 فقره در بخش ورودی پرونده‌ها کاهش داشته‌ایم و میزان محکومیت جزای نقدی در بخش پرونده‌های کالا و خدمات 16 میلیارد ریال بود.

رزاقی میزان پرونده‌ها در بخش بهداشتی و درمانی را 870 فقره عنوان و بیان کرد: از این تعداد 879 فقره با میزان محکومیت 885 میلیون ریال رسیدگی و مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به عملکرد بخش اجرای احکام تعزیرات استان گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز از 497 پرونده ورودی به شعب اجرای احکام، 501 فقره رسیدگی شده است که محکومیت وارده در این بخش نیز 106 میلیارد ریال بوده که از این میزان 57 درصد وصول شده است.

وی علت این تفاوت رقمی را در بخش وصول جزای نقدی در اجرای احکام دلایل متعددی عنوان و بیان کرد: تحمل حبس تعدادی از محکومین و قرار داشتن وثیقه تودیعی در مرحله فروش است.

رزاقی ادامه داد: کل ورودی پرونده‌ها به اجرای احکام در بخش کالا و خدمات 4145 فقره بوده که از این تعداد 4164 فقره مختومه شده است و کل محکومیت در این بخش 9 میلیارد ریال بوده که 660 میلیون تومان ان وصول شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان از تعداد 1269 پرونده ورودی همگی مختومه شده و از میزان جزای نقدی 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون ریال وصول شده است.

وی افزود: در بخش اجرای احکام از 5911 فقره ورودی 5934 فقره رسیدگی شد که از محکومیت 11 میلیارد ریالی جزای نقدی 6 میلیارد ریالی وصول شد.

رزاقی به گزارش عملکرد 7 ماهه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز 465 فقره بوده و از این تعداد پرونده 416 فقره رسیدگی شده و کل محکومیت در این بخش 77 میلیارد ریال و میزان محکومیت وصولی 89 میلیارد ریال بوده است. همچنین در بخش کالا و خدمات 2306 پرونده به اجرای احکام وارد شد که از این تعداد 2303 پرونده با ارزش ریالی 11 میلیارد ریال رسیدگی شده است که از این مبلغ 4 میلیارد ریال وصول شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی تصریح کرد: در بخش بهداشت و درمان از تعداد 705 پرونده ورودی به شعب اجرای احکام 702 مورد رسیدگی شد. کل مانده پرونده‌های ورودی به اجرای احکام در سال گذشته به کمتر از 200 فقره می‌رسد.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات در 7 ماهه نخست امسال و طی سال 95 رسته‌های شغلی نانوایان، خواروبار فروشان و پوشاک فروشان به ترتیب به خود اختصاص داده‌اند. همچنین فراوانی بیشترین تخلفات به عدم درج قیمت‌ها، گران فروشی، عدم رعایت مقررات بهداشتی و عدم ارائه فاکتور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات