تفاهم نامه همکاری فی مابین کمیته امداد استان مرکزی و  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با هدف پیشگیری در حوزه اعتیار متعقد شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۴۳
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  قنبرموسی‌نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در نشست با دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان که در سالن جلسات کمیته امداد استان برگزار شد اقشار محروم را بیشتر از سایر اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و یادگیری مهارت‌های زندگی راهکاری موثر برای پیشگیری از اعتیاد در بین خانوارهای تحت حمایت است.

وی افزود: اطلاع رسانی، آموزش مهارت‌ها، هم‌افزایی در بخش منابع و امکانات و برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد به منظور پیشگیری از اعتیاد در خانواده‌های تحت حمایت و اقشار آسیب پذیراز مهم‌ترین اهداف تفاهم نامه همکاری با دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: اجرای برنامه های مربوط به درمان و کاهش آسیب، توانمندسازی، حرفه آموزی، اشتغال، صیانت و حمایت‌های اجتماعی معتادین تحت حمایت امداد، استفاده از ظرفیت‌های خیران در حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی، توانمندسازی، اشتغال و صیانت و ارتقاء دانش نیروی انسانی فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد از دیگراهداف این تفاهم نامه همکاری است.

نبی‌اله شاه محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این جلسه گفت : اعتیاد منشا همه جرائم بوده و پیشگیری از بروز معضل اعتیاد در بخش کارمندی ، کارگری و به خصوص اقشار کم بضاعت و حاشیه نشین مورد نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها در حوزه اعتیاد گفت: آموزش نقش کلیدی و غیر قابل انکاری در برنامه‌های کاهش تقاضا و پیشگیری اولیه در گرایش به مواد مخدر در بین خانواده‌ها دارد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و شورای مبارزه با موادمخدر استان به امضای مدیران هر دو دستگاه رسید.

گفتنی است انجام پژوهش‌های مشترک در عرصه‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها، حساس سازی و حمایت‌یابی برای فعال سازی فضای عمومی و مشارکت آحاد جامعه در پیشگیری از اعتیاد، اجرای طرح‌های جدید موثر با هدف صیانت و حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده‌های آنها از تعهدات مشترک کمیته امداد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات