میزان درآمد گمرک استان در نیمه نخست امسال 77 میلیارد تومان می باشد و این میزان نسبت به درآمد 61 میلیارد تومانی گمرک در نیمه اول سال گذشته، رشد 26 درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۹۴۵۵۳۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نشستی با مجمع نمایندگان ادوار استان با اشاره به اینکه میزان صادرات و واردات یکی از شاخص های مهم توسعه استان است، گفت:طی 7 ماهه نخست سال جاری، 173  میلیون دلار صادرات از استان زنجان به سایر کشورها صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 90 درصد به لحاظ ارزش و 39 درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

اسداله درویش امیری افزود: سهم استان زنجان از واردات کشور 0.7 درصد می باشد که در سال 96 برای نخستین بار، سهم صادرات استان از یک درصد فراتر رفت و و از 0/86 درصد در سال گذشته به 1.26 درصد در سالجاری رسید.

وی اظهار داشت: مقدار درآمد پیش بینی شده  استان در سال 96، 731 میلیارد تومان می باشد که در 6 ماهه نخست، 359 میلیارد تومان از آن محقق شده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال گذشته 322 میلیارد تومان از درآمد پیش بینی شده محقق شده بود که امسال در مقایسه با مدت مشابه، 11.5 درصد رشد را در وصولی درآمدهای استان زنجان شاهد هستیم.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه 75 میلیارد تومان درآمد برای سال آینده در استان پیش بینی شده که با 9 درصد افزایش، در لایحه بودجه مصوب شد، افزود: میزان واردات استان در 7 ماهه نخست سال 96 معادل 187 میلیارد تومان می باشد که استان زنجان واردات کالاهای مصرفی نداشته است و کل واردات استان برای مواد اولیه و ورود ماشین آلات جهت راه اندازی واحدهای صنعتی جدید در استان بوده و به رونق کسب و کار و افزایش اشتغال می انجامد.

وی اظهار داشت: میزان درآمد گمرک استان در نیمه نخست امسال 77 میلیارد تومان می باشد و این میزان نسبت به درآمد 61 میلیارد تومانی گمرک در نیمه اول سال گذشته، رشد 26 درصدی داشته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استفاده از منابع داخلی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی، جذب سرمایه گذار خارجی و ارائه تسهیلات بانکی سه منبع مهم در کشور و استان برای تامین اعتبار مالی پروژه ها است، گفت: دولت در سال گذشته، نزدیک به 1260 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع بانکی به 600 واحد در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات در استان زنجان پرداخت کرده است.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه در سال جاری نیز طی 6 ماهه نخست سال، 780 واحد تولیدی از 325 میلیارد تومان تسهیلات منابع بانکی به منظور سرمایه گذاری یا سرمایه در گردش در استان بهره مند شده اند، افزود: تاکنون 72 پرونده متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح رونق در سامانه بهین یاب به ثبت رسیده و تسهیلاتی معادل 317 میلیارد تومان پرداخت شده و 35 فقره دیگر نیز به ارزش 30 میلیارد تومان در مرحله عقدقرارداد قرار دارد.

وی اظهار داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان توانسته طی 6 ماهه اول سال جاری رتبه دوم  کشوری را در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی کسب نماید.

استاندار زنجان تصریح کرد: استان زنجان یکی از 5 استان برتر کشور در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی بوده، در سال گذشته نیز در شاخص حجم سرمایه گذاری حوزه صنعت و معدن، رتبه 4 کشور و طی یکسال گذشته در زمینه سرمایه گذاری خارجی رتبه 10 کشور را کسب نموده است.

اسداله درویش امیری خاطر نشان ساخت:10 هزار میلیارد تومان پروانه موافقت اصولی برای متقاضیان طرح های تولیدی و صنعتی در زنجان صادر شده است که با اجرا و بهره برداری از این پروژه ها، گام های موثری در زمینه رونق اشتغال و ارتقاء سطح اقتصادی استان برداشته خواهد شد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه طی مراحل پایانی اجرای پروژه پتروشیمی زنجان و راه اندازی فاز دوم کارخانه پارس حیات نمونه ای از پیگیری و اجرای طرح های مهم اقتصادی در زنجان به شمار می رود، گفت: طی 4 سال، دولت یازدهم میزان 2168 میلیارد تومان یارانه نقدی به استان زنجان پرداخت نموده است و این درحالی است که در این 4 سال کمتر از 400 میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان زنجان تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: پروژهای عمرانی15دستگاه مهم وزیربنایی  که در ردیف اعتباری بودجه عمرانی ملی دراستان قرار گرفته اند، برای تکمیل به 3654 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و ضروری است پیگیری های لازم جهت رفع بدهی ها و تامین اعتبارات باقی مانده آن صورت گیرد.

 

 

ارسال نظرات