دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان ارشد استان گفت: متاسفانه شخص استاندار سیستان وبلوچستان در بحث خدمت رسانی به زائران پاکستانی کمترین همکاری را داشت و می توان گفت که این زائران حتی جزو اولویت های چندم وی هم نبودند
کد خبر: ۸۹۴۵۴۳۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
رضا بختیاری در گفت و گو باخبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش بینی اولیه برای ۳۰ هزار زاٸر پاکستانی بود که از ابتدای ٱبان ما تاکنون بیش از ۳۳ هزار نفر از زاٸران پاکستانی اربعین حسینی از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدند، حتی عده‌ای هم به خاطر اینکه برای صدور روادید و ویزا دیراقدام کرده بودند ازخود کشور پاکستان برگشت داده شدند که اگر آن‌ها نیز می‌آمدند آمار‌ها خیلی بیشتر از تعداد کنونی می‌شد.
وی با بیان اینکه در حوزه پذیرایی از زوار یا یکسری کمبود‌ها مواجه بودیم، گفت: در حوزه امنیتی تمام دستگاه‌های امنیتی، سپاه پاسداران، انتظامی، مرزبانی و اطلاعات همه پای کار بودند به گونه‌ای که سردار کمیلی فرماندهی مرزبانی هم چندین روز در نقطه صفر مرزی حضور یافته و به زوار پاکستانی اربعین خدمت اراٸه می‌دادند.
دبیر ستاد مردمی اربعین با اشاره به حداقل امکانات زیرساختی موجود در مرز میرجاوه بیان کرد: اکثر کار‌هایی که همه انجام شد از طرف دستگاه‌های مردمی بود و اگر مردم پای کار نبودند می‌توان گفت: در این حوزه ار ستاد مردمی لنگ می‌زد.
وی با اشاره به خبری که چندی پیش مبنی براینکه خدمت رسانی به زوار پاکستانی باید پولی باشد، پخش شده بود ادامه داد: برخی پیشنهاد داده اند که، چون امسال استان مقصد گردشگری است باید به زاٸران اربعین حسینی به عنوان گردشگر نگاه کرد که هنوز در حد صحبت است و هیچ جلسه رسمی برای ٱن انجام نشده است.
بختیاری در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: نگاه ستاد مردمی اربعین به زاٸران پاکستانی به عنوان یک گردشگر نیست ما در فضای معنوی و فرهنگی کار می‌کنیم و این نگاه جایی در این ستاد ندارد، زاٸران پاکستای سفیران فرهنگی کشور ما محسوب می‌شوند و تبلیغات کشور ما را انجام می‌دهند اگر چه در این میان برخی بی بهره نماندند همین رفت وآمد یا هماهنگی اتوبوس‌ها برای زاٸران خود یک گردش مالی خوبی برای پایانه‌ها داشته که این نگاه باید عوض شود، نگاه ستاد مردمی به زاٸران پاکستانی نگاه گردشگری نخواهد بود.
وی ضمن گلایه از عملکرد دستگاه‌های دولتی در امر خدمت رسانی به زاٸران پاکستانی اربعین حسینی گفت: کافیست رصدی در حوزه دستگاه‌های دولتی انجام دهید و ببینید اعضای ستاد اربعین در دستگاه‌های دولتی چه کسانی بودند و آن‌هایی که پای کار ٱمدند چه کسانی بودند.
این مسٸول ادامه داد: خیلی از دستگاه‌ها ٱمدند مصوباتی هم اراٸه دادند، اما هیچ کدام اجرایی نشد.
بختیاری تاکید کرد: از لحاظ زیرساختی کمبود‌های زیادی به خصوص در مرز میرجاوه وجود داشت که زائران حتی برای استفاده از سرویس بهداشتی هم با مشکل مواجه بودند که لازم است این کمبود‌ها سال آینده رفع شود و میزبانی بهتری برای این زائران داشته باشیم.
وی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان ارشد سیستان وبلوچستان گفت: متاسفانه شخص استاندار سیستان وبلوچستان در بحث خدمت رسانی به زائران پاکستانی کمترین همکاری را داشت و می‌توان گفت که این زائران حتی جزو اولویت‌های چندم وی هم نبودند.
وی ادامه داد: وعده‌های شخص اوسط هاشمی تنها در محدوده اتاق کارش بود و هیچ خروجی خاصی در بیرون از این اتاق برای زائران نداشت که امیدواریم سال آینده دستگاه‌های دولتی با دستورالعمل بهتر و جدی‌تر خدمت رسانی به زائران را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه مصوباتی که از طرف استاندار استان در جلسات اربعین دولتی‌ها برنامه ریزی می‌شد فقط تا همان در ورودی اتاق وی بود و بیشتر از آن به جایی نمی‌رسید، گفت: به هیچ وجه از ستاد مردمی اربعین دعوتی برای حضور در جلسات اربعین دولتی‌ها انجام نشد.
ارسال نظرات