قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۴ سنت، معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۵۵ سنت رسید
کد خبر: ۸۹۴۵۴۱۹
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،در حالی که میزان واردات چین به پایین ترین رقم در طی یک سال گذشته کاهش یافته، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود، هرچند که به گفته تجار، به دلیل کاهش تولید های اوپک و متحدانش، فضای کلی حاکم بر بازار همچنان افزایشی است.

تجار گفتند، بازار با نگرانی بالا گرفتن تنش ها در منطقه خاورمیانه را دنبال می کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 14 سنت، معادل 0.2 درصد کاهش به 63 دلار و 55 سنت رسید، اما فاصله چندانی با بالاترین رقم دو سال و نیم اخیر (64 دلار و 65 سنت) که اوایل این هفته به ثبت رسیده بود نگرفت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 21 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش به 56 دلار و 99 سنت رسید، اما فاصله چندانی از رقم 57 دلار و 69 سنت که اوایل این هفته به ثبت رسیده بود نگرفت.

بر اساس آمارهای رسمی، واردات نفت چین که در ماه سپتامبر به رقم کم سابقه حدود 9 میلیون بشکه در روز رسیده بود، با کاهشی قابل توجه به حدود 7.3 میلیون بشکه در ماه اکتبر رسیده است. این پایین ترین رقم واردات نفت چین از اکتبر 2016 تاکنون است. اما به گفته تجار، به رغم این کاهش تقاضا، بازار نفت همچنان از حمایت برخوردار است.

این جو حمایتی تا حدود زیادی ناشی از تلاش های اوپک و روسیه برای تداوم کاهش تولید هاست.

در حالی که قیمت نفت خام همچنان حدود 40 درصد بالاتر از رقم های ثبت شده در ماه ژوئن است، صنایع مصرف کننده نفت که از افت قیمت انرژی منتفع شده بودند، کم کم دارند از بالا رفتن قیمت ها تاثیر می پذیرند.

رایان پرنتیس، عضو شرکت خدمات هوانوردی کاووک گفت: «سال 2016 از نظر میزان سوددهی یک رکورد محسوب می شد... اما با افزایش مجدد قیمت نفت، میزان سوددهی شرکت های هوانوردی در سال های آینده کاهش خواهد یافت.»

ارسال نظرات