مسئول ستاد پیاده روی اربعین کاشمر:

همایش پیاده‌روی اربعین حسینی برای چهارمین سال متمادی در کاشمر برگزار می‌شود/ اربعین خاری است در چشم دشمنان اهل‌بیت (ع)

مسئول ستاد پیاده روی اربعین کاشمر گفت: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی برای چهارمین سال متمادی در کاشمر برگزار می‌شود
کد خبر: ۸۹۴۵۳۱۸
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ایوبی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص پیاده‌روی اربعین حرم تا حرم کاشمر اظهار کرد: همانطور که در فضای کشور عراق بحث اربعین مطرح است و خیلی از مشتاقان به کربلا سفر کردند فضای کشور ما هم حسینی و اربعینی است و می‌توان از پیاده‌روی روز اربعین در کاشمر با عنوان کاروان جاماندگان اربعین تعبیر کرد.

مسئول ستاد پیاده‌روی اربعین کاشمر گفت: کسانی که به هر دلیلی توفیق پیدا نکردند در اربعین حسینی، کربلا باشند، می‌توانند همزمان با سالروز اربعین با شرکت در همایش عظیم پیاده‌روی حرم تا حرم کاشمر به خیل مشاتاقان اباعبدالله الحسین (ع) بپیوندند و عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت ابراز کنند.

وی افزود: ساعت ۹ صبح جمعیتی که هیئت زینبیه اعظم شهرستان را از زیارتگاه شهید مدرس تا امامزاده سید حمزه همراهی کردند به کاروان حرم تا حرم می‌پیوندند و مسیر را تا آستانه مقدسه سید مرتضی (ع) ادامه می‌دهند و با توجه به اینکه این پیاده‌روی به یاد کربلا و امام حسین (ع) است، در پایان مراسم به ۵۰ نفر به صورت قرعه کشی کمک هزینه سفر کربلا اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام ایوبی بیان داشت: از میدان شهید غلامی کاشمر تا امامزاده سید مرتضی (ع) شبیه همان حالتی که در نجف از مردم پذیرایی می‌کنند تا اکنون حدود ۶۰ موکب سیدالشهدا (ع) داریم که آماده پذیرایی از مردم در روز اربعین هستند.

وی در پاسخ به اینکه چندمین سال است که دارید این برنامه را اجرا می‌کنید؟ و هدف شما از اجرای این همایش عظیم چیست؟ ابراز کرد: امسال سال چهارم است که پیاده‌روی حرم تا حرم به یاد کاروان امام حسین (ع) و یاد جابربن عبدالله انصاری و عطیه عوفی که اولین کسانی بودند بعد از واقعه عاشورا قبر امام حسین (ع) را زیارت کردند برگزار می‌شود.

مسئول ستاد پیاده‌روی اربعین کاشمر ادامه داد: همانطور که در سالروز اربعین حسینی پیاده‌روی عظیم مسلمانان جهان به سمت عراق باعث عزت و افتخار تشیع شده است در ایران هم همین فضا را داریم و همین اجتماعات عظیم بزرگداشت اربعین باعث اتحاد مسلمانان و یادآورعظمت و بزرگی واقعه کربلا است و به امید خدا و به کوری چشم دشمنان، قدرت و اتحاد شیعه و مسلمانان روز افزون است.

وی تأکید کرد: امروز اربعین خاری است در چشم دشمنان اهل بیت (ع) و از دیدگاه قرآن کریم بهترین شعار امام حسین (ع) اربعین است و وسیله‌ای است که هیئت‌ها متحد شوند چرا که به فرمود: ه خداوند در قرآن کریم «واعتصموا بحبل اللّه جمیعا» و اربعین بهترین زمانی است که تمام عزاداران حسینی در سراسر جهان می‌توانند در کربلای حسینی به هم بپیوندند و متحد شوند.

حجت‌الاسلام ایوبی ابراز کرد: دهه نخست محرم خیلی از حسینیه‌ها برنامه داشتند؛ اما اربعین بهترین موقعیتی است که می‌توانند اجتماع داشته باشند و دشمن هم از این اجتماع‌ها و از این اتحاد‌ها می‌ترسد.

وی در پاسخ به خبرنگار ما که پرسید مهمترین پیام اربعین چیست؟ گفت: مهمترین پیام اربعین اقتدار شیعه است؛ کشور ما کشور امیرالمؤمنین (ع) است؛ ما ولایتمدار هستیم و کشور ما بر اساس نام امیرالمؤمنین (ع) و ولایت می‌چرخد و بنابراین می‌شود بهترین اقتدار مسلمانان را در اربعین، بین امت اسلامی ترویج کرد.

مسئول ستاد پیاده‌روی اربعین کاشمر بیان داشت: امیدواریم اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقتدار مسئولان ما و مخصوصا اقتداری که در اربعین حسینی است زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) شود.

وی در پاسخ به اینکه تا کنون چند نفر در پیاده‌روی اربعین حرم تا حرم کاشمر ثبت نام کردند و با توجه به استقبال مردم و تجارب سال‌های گذشته پیش بینی شرکت چند هزار نفر را می‌کنید؟ ابراز کرد: با توجه به اینکه هر دو ساعت گزارش ثبت نام را دارم تا کنون حدود ۱۰ هزار نفر اینترنتی ثبت نام کردند و پیش بینی ما این است که حدود ۵۰ هزار نفر در این همایش بزرگ شرکت کنند.

حجت‌الاسلام ایوبی یادآور شد: شهر‌های اطراف را مانند خلیل آباد، بردسکن، کوهسرخ و فیض آباد مه ولات را اطلاع رسانی کردیم و تبلیغات لازم انجام شده و تیزر آن هم در صدا و سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود و قرار است که سه ساعت پخش مستقیم از صدا و سیما داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار