اولین آیین معنوی آبروی کوچه‌ها، افتخار محله یادبود بسیجی و هنرمند شهید احمد پور نبی در تربت‌جام برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۳۱۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این محفل معنوی پس از نوحه‌سرایی، پخش نماهنگ پیرامون شهید و شهادت و قرائت وصیت‌نامه سردار بی‌سر شهید محسن حججی، پدر شهید احمد پور نبی با گرامیداشت یاد و خاطره فرزند شهیدش گفت: احمدم درهمان دوران نوجوانی به حرفه عکاسی مشغول بود و بنا به فرموده امام خمینی (ره) که «جبهه‌ها را خالی نگذارید» با اصرار بسیار از طریق بسیج مستضعفین به جبهه اعزام شد.

خسرو پور نبی افزود: احمد پس از سه مرحله حضور در جبهه‌های حق علیه باطل سرانجام در عملیات کربلای ۵ براثر ترکش گلوله خمپاره در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به این‌که شهید صدای بسیاری زیبایی داشت تصریح کرد: وقتی در صبحگاه مدرسه قرآن تلاوت می‌کرد همسایه‌های مدرسه پنجره منازل خود را باز می‌کردند تا صوت قرآن احمد بهره ببرند و همیشه از احمد برای تلاوت قرآن در محافل و مجالس دعوت می‌شد.

وی با اشاره به خصوصیات فرزند شهیدش خاطرنشان کرد: پس از شهادت احمد تعدادی از همشهریان با مراجعه به منزل می‌گفتند شهید برای کمک به ما ارزاق تهیه و در اختیار گذاشته که آن موقع متوجه شدیم که درآمد عکاسی و پول‌توجیبی‌هایش در کجا هزینه شده است.

در ادامه این آیین گرامیداشت راوی دفاع مقدس و رزمنده مدافع حرم خاطراتی از جبهه‌های حق علیه باطل و مبارزه با گروه‌های تکفیری بیان کرد.

گفتنی است: همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی اولین آیین معنوی آبروی کوچه‌ها، افتخار محله یادبود بسیجی هنرمند شهید احمد پور نبی با حضور امام‌جمعه، مسئولین اجرایی، خانواده شهدا، بسیجیان و ایثارگران، قوای نظامی و انتظامی، علما و قشر‌های مختلف مردم شیعه و اهل سنت تربت‌جام برگزار که در پایان از پدر این شهید والامقام تجلیل و از تابلوی شهید در منزل پدری رونمایی شد
ارسال نظرات