یک تولیدکننده بسیجی در گفتگو با بسیج:

توسعه صادرات خرما ضروری است

مهدی منفرد گفت: برنامه ریزی لازم در جهت عرصه صادرات و افزایش مصرف داخلی خرما باید شکل بگیرد تا بتواند نقش موثری در توسعه صادرات داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۴۵۱۳۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

 مهدی منفرد بسیجی و تولیدکننده خرما در شهرستان امام شهر استان فارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تولید و صادرات محصول خرما نقش مهمی در پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی دارد. این در حالی است که ارزآوری خرما می تواند نقش موثری در اقتصاد کشورمان داشته باشد.

وی با انتقاد از نبود زیر ساخت لازم برای صادرات محصولات کشاورزی گفت: صنایع تبدیلی موجود متناسب با سطح تولید خرما نیست . بسته بندی مکانیزه می تواند در ارزآوری خرما تاثیرات مثبتی داشته باشد.فراوری خرما می تواند در بهره وری و تولید خرما به عنوان یک ثروت ملی تاثیرگذار باشد و از سوی دیگر هم م تواند موجب افزایش درآمد مردم منطقه شود.

این تولیدکننده بسیجی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی لازم در جهت عرصه صادرات و افزایش مصرف داخلی خرما باید شکل بگیرد تا بتواند نقش موثری در توسعه صادرات داشته باشد. میزان تولید خرما با میزان مصرف سرانه در کشورمان برابری ندارد از اینرو نبود تکنولوژی موردنیاز در بسته بندی خرما موجب شده است که هر ساله بخش عظیمی از محصولات خرمای تولیدکنندگان هدر رود.

ارسال نظرات