مهدی منفرد با بیان اینکه استان فارس یکی از مناطق خرماخیز ایران محسوب می شود افزود:باید برنامه ریزی دقیق و مدیریت بهره وری در جهت صادرات بیشتر محصول شکل بگیرد .
کد خبر: ۸۹۴۵۱۱۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

مهدی منفرد بسیجی و تولیدکننده خرما در شهرستان امام شهر استان فارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی خرما باید مورد توجه مسوولان در ستاد اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد از آنجایی که خرما یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی ایران است در صادرات و ارزآوری می تواند نقش عمده ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه  استان فارس یکی از مناطق خرماخیز ایران محسوب می شود افزود: خرما در سطح وسیعی در استان فارس تولید و برداشت می شود. از اینرو ضروری است که با برنامه ریزی دقیق و مدیریت بهره وری در جهت صادرات بیشتر محصول شکل بگیرد تا بتواند در اشتغالزایی و توسعه مناطق خرما خیز موثر واقع شود.

این تولید کننده در ادامه خاطر نشان کرد: عدم بسته بندی مناسب و نبود صنایع تبدیلی موردنیاز موجب شده است که خرما به شکل خام فروخته شود که نمی تواند برای محصول خرما ارزش آفرینی ایجاد کند. از سویی دیگر هم کشورهایی همچون تونس، الجزایر و مصر توانسته اند که با خرمای ایران رقابت داشته باشند.

وی در پایان افزود: از دولت انتظار می رود که در زمینه بسته بندی و برندسازی خرما نهایت تلاش را داشته باشند.

ارسال نظرات