وزیر خارجه سابق آمریکا در یک مصاحبه به سوالات رسانه آمریکایی درباره بحران کنونی واشنگتن با کره شمالی و قیاس تحریم‌های بین‌المللی کنونی علیه پیونگ یانگ در قیاس با تحریم‌های سابق ایران جواب داد.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۸۴
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر خارجه سابق آمریکا در یک مصاحبه با رسانه آمریکایی از تحریم‌های کنونی بین‌المللی علیه کره شمالی و همچنین تحریم‌های سابق بین‌المللی علیه ایران سخن گفت.

جان کری در  مصاحبه با خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان، درباره مواضع دولت سابق آمریکا در قبال کره شمالی گفت: «ما کارهای زیادی در این باره کردیم.ما فرستاده‌هایی(به کره شمالی) فرستادیم و از چینی‌ها خواستیم که فرستاده بفرستند. کره شمالی مانع از حضور فرستاده ما به این کشور شد وقتی که ما با استفاده از کانال‌های پشت پرده و با استفاده از دیپلماسی بدون سر و صدا خواستار فرستادن نماینده‌مان به این کشور شدیم».

وزیر خارجه سابق آمریکا ادامه داد: «اینکه گفته شود ما کاری در قبال کره شمالی نکردیم، حرف نادرستی است. یکی از تلاش‌های اولیه و عمده‌ای که ما کردیم این بود که چین را به تلاش بیشتر سوق دهیم. چین دو بار در زمان دولت ما تحریم‌ها علیه کره شمالی را تشدید کرد». 

کری در بخش دیگری از همین مصاحبه تاکید کرده که تحریم‌هایی که در حال حاضر علیه کره شمالی وجود دارد، به شدت تحریم‌هایی که قبلا روی ایران وجود داشت، نیستند.

وزیر خارجه دولت باراک اوباما همچنین احتمال بروز جنگ بین آمریکا و کره شمالی را احتمالی واقعی خواند اما از پاسخ به این سوال که چند درصد احتمال جنگ وجود دارد، پاسخ نداد.

ارسال نظرات