عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیکاری در اردبیل بیداد می کند گفت:هیچ رد پایی از ایجاد نزدیک به ۷۰۰هزار شغل در این استان به چشم نمی خورد.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۶۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

 

 
 

 

به گزارش خبرگزار بسیج، صیف بدری، عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی درباره بیکاری در کشور گفت: استان اردبیل که حوزه فعالیتم است جزو 5استانی است که دارای بالاترین بیکارهای کشور هستند.

 وی با بیان اینکه هیچ رد پایی از ایجاد شغل نزدیک به 700هزار شغل در این استان به چشم نمی خورد ادامه داد: در این استان کارخانه های بزرگی وجود دارد که کارگران آنها به دلیل مشکلات کارخانه تعدیل شدند و به بیکاری این استان افزوده خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود:  برخی تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال پرداخت می‌شود که متقاضی تسهیلات عنوان می‌کند با این میزان می‌تواند به عنوان مثال 1000 نفر را شاغل کند، اما ممکن است حتی یک‌دهم این میزان هم به اشتغال واقعی ختم نشود. آمارهای اشتغالی از سوی مسئولان بر اساس  آمارها در مورد تسهیلاتی که داده شده محاسبه می‌شود.

نماینده مردم  اردبیل در مجلس بیان کرد: بیکاری در اردبیل بیداد می‌کند و هیچ اشتغال جدیدی در این استان انجام نشده و همه آمارسازی‌ها در این زمینه غلط و اشتباه است.

وی اظهار داشت:سبلان  پارچه و ذوب آهن از جمله کارخانه هایی است که تعطیل شده است،بسیاری از واحدهای تولیدی در استان اردبیل در حال رکود است دلیل این همه ضعف و غفلت‌ها در کشور سیاست زدگی و تعارفاتی است که ما به آن گرفتار شده‌ایم.

بدری با بیان اینکه بیکاری در استان اردبیل بیداد می‌کند اما همچنان برخی از مسئولان با آمارسازی و ارائه عدد و ارقام غلط و اشتباه سعی می‌کنند به نوعی روی این مساله سرپوش بگذارند اضافه کرد: استان اردبیل در بیکاری رتبه سوم کشور و در ایجاد اشتغال رتبه 29 کشور را دارد که واقعا این آمارها تاسف برانگیز است.

وی اظهار داشت:در چهار سال اخیر هیچگونه اشتغال جدیدی رخ نداده و اگر آماری نیز از اشتغال ارائه می‌شود بیشتر آمارهای اشتغال گذشته است و واقعیت‌ها را باید قبول کرده و به خوبی بستر و زمینه اشتغال جدید را در قالب ایجاد مناطق آزاد تجاری، راه آهن، اتوبان‌ها، جاده‌ها و سایر زیرساخت‌ها فراهم کرد.

ارسال نظرات