جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: طبق آخرین آمارها از تاریخ اول آبان ماه تا امروز 33681 زائر حسینی از کشور پاکستان و از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند
کد خبر: ۸۹۴۴۹۶۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
سرهنگ پاسدار محمد ناظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با آغاز موج جدیدی از ورود زائران همزمان با اربعین حسینی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اسکان و میزبانی مناسب در استان دیده شد.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا اردوگاه راهیان نور در اهواز برای پشتیبانی ازاین حجم زائر تجهیز و آماده سازی شد، باهماهنگی با مسئولان استان کرمان دو موکب درشهرهای ماهان رفسنجانی راه اندازی شد.

وی گفت: همچنین با رایزنی های انجام شده بامسئولان استان خراسان جنوبی، ایستگاههای صلواتی در شهرهای نهبندان، قائن و بیرجند برای میزبانی از زائران راه اندازی شد.

این مسؤول ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی در استان نیز در جهت تغذیه و دادن غذای تبرک حرم رضوی در مشهد مقدس به زائران همکاری دارند، یکی از اقدامات جالب در مدت میزبانی از زائران اهداء یک جلد کلام الله محید به زبان اردو به عنوان سوغات سفر به زائران بود.

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بازدید مسئولان کشوری و استانی از محل اسکان زائران ، اهدای بسته کودک و نوجوان ، برپایی نمایشگاه، تولید برنامه 15دقیقه ای در هر شب ،اهدای مقنعه و شال به خواهران برای پوشش یکسان اسلامی و تامین دارو و تجهیزات پزشکی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی گفت: طبق آخرین آمارها از تاریخ اول آبان ماه تا امروز 33681 زائر حسینی از کشور پاکستان و از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند که یکی از اقدامات مهم در بحث میزبانی از زائران احساس امنیت است که توسط نیروهای نظامی و امنیتی به نحو مطلوبی انجام شد.

ناظری بیان کرد: این زائران شامل 17116 آقا 16565 خانم و 2027 کودک بودند که با 433 دستگاه اتوبوس تردد کردند.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حرکتی معنوی توام با ایمان و اخلاص در عمل است اظهار کرد: این حرکت عظیم معنوی نیازمند انعکاس خبری و رسانه ای بود که با همکاری صدا و سیما و اصحاب رسانه به نحو مطلوب صورت گرفت.
ارسال نظرات