رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان زنجان:

برگزاری 113 حرفه آموزشی در آموزشگاههای بخش خصوصی در 6ماه گذشته

آموزش های بخش خصوصی در شش ماه گذشته سال جاری در 113 حرفه آموزشی از زیر مجموعه 27 رشته آموزشی برگزار شده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۶۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان زنجان از ارائه 996هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به ميزان 3967 نفر در هفت ماهه اول سال جاری در آموزشگاههای آزاد زنجان خبر داد و گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری با اهتمام و جدیت مدیران و مربیان بخش خصوصی 996000 نفر ساعت آموزش های مهارتی(822752 نفرساعت زن و 173256 نفرساعت مرد) در موسسات کارآموزی آزاد استان برگزار شده است.

صفدر اربطي افزود: در مقایسه عملکرد 6 ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل6 درصد افزایش داشته است و در حال حاضر 64 درصد از تعهدات آموزشی بخش غیر دولتی استان انجام پذیرفته است.

وی اظهار داشت: این آموزش ها در 150 آموزشگاه آزاد فعال دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی اجرا شده که تعداد 3967 نفر از جوانان استان در حرفه های مورد علاقه خود آموزشهای مهارتی را فرا گرفتند.

رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان زنجان تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و براساس برنامه‌های درسی و استانداردهای مهارت آموزش مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تأمین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام می‌کنند.

اربطي اظهار داشت: آموزش های بخش خصوصی در شش ماه گذشته سال جاری در 113 حرفه آموزشی از زیر مجموعه 27 رشته آموزشی برگزار شده است.

وی خاطر نشان ساخت: از اهداف مهم استان اعطای مجوز های آموزشی در رشته های جدید ومتناسب با بازار کار موجود استان برای آموزش جوانان جویای مهارت و اشتغال است که در این راستا در سال جدید اقدام به صدور مجوز رشته های حمل و نقل، نرم افزارهاي تخصصي مكانيك و هتل داري وگردشگری نموده است.

وی اضافه کرد: مهارت آموزان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در پایان دوره در دو مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از قبولی در این دو مرحله، گواهینامه مهارت کسب می‌کنند.

 

 

 

ارسال نظرات