معاون امور عمرانی استاندار کردستان:

بهترین راه حل توسعه در شهرها رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها است

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به پرداخت تسهیلات ۸ درصدی اشتغال در روستا‌ها به منظور ممانعت از مهاجرت روستاییان به شهر، گفت: رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها بهترین راه حل برای رفع بیکاری و توسعه شهرهاست.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۴۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امیر قادری در جلسه کارگروه اشتغال استان، با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اشاره و اظهار کرد: این تسهیلات تنها به روستاییان پرداخت می‌شود و در شهر‌ها و شهرک‌های صنعتی به هیچ عنوان پرداخت نخواهد شد.

وی افزود: این تسهیلات با کارمزد ۸ درصد و در راستای ارتقا و توسعه تولید و ایجاد اشتغال در روستا‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در روستا‌ها مانع مهاجرت روستاییان و توسعه حاشیه نشینی خواهد شد، تصریح کرد: ارائه تسهیلات بر اساس تقسیم بندی‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های هر منطقه انجام می‌گیرد به طوری که شهرستان‌های دهگلان، دیواندره، قروه و بیجار باید صنایع تبدیلی و در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد نیز گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها بهترین راه حل برای رفع بیکاری و توسعه شهرهاست.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: گرچه در بسیاری از گلوگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد، اما در پرداخت تسهیلات ۸ درصدی در قالب نواحی صنعتی در روستا‌های استان محدودیتی نداریم.

قادری ادامه داد: تلاش می‌کنیم کارآفرینان شهری را به سوی روستا‌ها سوق دهیم تا جمعیت روستایی تثبیت شده و تسهیلات روستایی را با محوریت زنان روستایی سوق دهیم.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار