با توجه به آغاز فصل سرد سال و شیوع بیماری های تنفسی مشترک بین انسان و طیور از خرید تخم مرغ‌های محلی و طیور بومی خودداری کنید.
کد خبر: ۸۹۴۴۸۷۴
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان به منظور پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و طیور از خرید و فروش هر نوع مرغ محلی و پرندگان زینتی خودداری کنند.

محمدباقر حاج کاظمی افزود: با توجه به آغاز فصل سرد سال و شیوع بیماری های تنفسی مشترک بین انسان و طیور از خرید تخم مرغ‌های محلی و طیور بومی خودداری کنید.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر حمل و نقل هرگونه طیور زنده با مجوز از دامپزشکی مبدا آزاد است و در غیر این صورت محموله به نزدیکترین کشتارگاه منتقل و کشتار انجام می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان هدف از این اقدام را پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و طیور ذکرو تصریح کرد: شهروندان فرآورده های خام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند که این فرآورده ها دارای برچسب تاریخ تولید، انقضا و محل تولید هستند.

محمدباقر حاج کاظمی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف درباره فرآورده های خام دامی مورد را با شماره 1512 به صورت شبانه روزی در سطح استان زنجان به منظور بررسی اطلاع دهند.

ارسال نظرات