خبرهای داغ:

برگزاری همایش پلاک عشق در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

همایش دانشجویی پلاک عشق با محوریت بزرگداشت مقام شهدای دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۸۴۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همایش دانشجویی پلاک عشق با حضور دکتر رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، سردارمحمد احمدیان از روایتگران دفاع مقدس و جمعی از دانشجویان دانشگاه با محوریت بزرگداشت مقام شهدای دفاع مقدس در سالن همایش پور سینا برگزار شد.
در این همایش دکتر چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن خیر مقدم و تشکر از کسانی که با پاسداشت یاد شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه می‌دارند بیان کرد: تاریخ معلم سالخورده‌ای است که باید پای صحبت اونشست وازتجارب وی درس آموخت وبراین اساس تاریخ جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس نیزگفته‌ها وناگفته‌های بسیار ودرس وعبرت‌های زیادی داردکه باید از زوایای مختلف به آن توجه شود وموردبازخوانی قرارگیرد.
وی افزود: دوران دفاع مقدس باخاطراتی همراه بوده است که با ادبیات گوناگون صحنه‌های مختلف جدی و طنز اخلاص و عبادت و شجاعت و رزم و ازخودگذشتگی رامی توان روایت کردکه برخی از فیلم‌ها به این امرپرداخته اند.
چمن افزود: ازنکات مهم دوران دفاع مقدس بررسی تاثیر آن فرهنگ در زندگی امروز ما و درواقع ترجمان فرهنگ شهادت وایثار به رفتار فردی و اجتماعی ما و حساسیت در برابر حرام و حلال الهی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به گسترش فضای مجازی یبان داشت: در دنیای امروز که در چنبره فضای مجازی قرار گرفته ایم فرهنگ شهادت و ایثار و جهاد را چگونه باید نهادینه کنیم و بکاربگیریم؟ پاسخ به این پرسش در گرو هنروخلاقیت و پویایی و زمان شناسی درپرتو زنده نگه داشتن یادافتخارآمیز شهیدان و فرهنگ شهادت است و دانشجویان سزاوارترین قشر برای پرداختن به این موضوعات ومفاهیم می‌باشند.
درادامه این همایش سردار احمدیان (روایت گر دفاع مقدس) با نگاه و سبکی نو به شرح خاطرات و ناگفته‌های دوران جنگ پرداخت.
این مراسم با نمایش کلیپ اردو جهادی دانشجویان در 'تابستان ۹۶' و همچنین با اجرای نمایشنامه‌ای نمادین جهت بزرگداشت مقام شهید و همسران شهید پایان یافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها