فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

آتش سوزی از عوامل مهم در تخریب اراضی می باشد

آتش سوزی در جنگل ها و مراتع از عوامل مهم در تخریب اراضی می باشد و آتش سوری در جنگل و مرتع دو عامل انسانی و طبیعی موثر است.
کد خبر: ۸۹۴۴۸۲۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه از خرداد تا پایان آبان میزان گزارشات مبنی بر آتش سوزی مراتع و جنگل بیشتر می‌باشد، گفت: هر ساله از محل اجرای طرح جوامع محلی و بکارگیری پیمانکاران و خرید تجهیزات برای مقابله با آتش سوزی عرصه‌ها اقدامات لازم را در دستور کار قرار می‌دهیم، امسال نیز با خرید 10 دستگاه دمنده آماده اطفای حریق در مناطق هدف استان می‌باشیم.

سرهنگ خسروی آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را از عوامل مهم در تخریب اراضی عنوان کرد و افزود: آتش سوری در جنگل و مرتع دو عامل انسانی و طبیعی موثر است.

وی با بیان اینکه بر اساس تجربیات چند ساله فصل شروع آتش سوزی در استان از خرداد تا پایان آبان در صورتی که بارندگی وجود نداشته باشد است، تصریح کرد: متاسفانه عامل انسانی در آتش سوزی جنگل و مرتع نقش بسزایی دارد که عمده دلیل آن عامل انسانی می باشد که آن هم در اثر ناآگاهی و عدم فرهنگ سازی مناسب توسط دستگاه های ذیربط است.

سرهنگ خسروی از همشهریان درخواست کرد تا در فصل آتش سوزی، ایمنی در اطفای حریق را مدنظر داشته باشند و مراتب را با شماره 1504 درمیان بگذراند.

وی با عنوان "در سطح استان در خصوص آتش سوزی ها عوامل طبیعی بسیار نقش کمرنگی دارد " ابراز کرد: روزهای تعطیل که ایام فراغت و سرگرمی مردم می باشد میزان آتش سوزی بالاست که در اثر آن هزینه های هنگفتی به بیت المال وارد می شود در نتیجه ضروری است افراد

لازم به کر است، به هنگام برافروختن آتش از خاموش شدن آن اطمینان داشته باشند.

 

 

ارسال نظرات