درطول سفر پیاده روی اربعین بلوتوث، شیریت، زاپیا و هرگونه نرم افزار ‌تبادل داده را خاموش و غیر فعال و از دریافت فایل از این طریق خودداری نمائید.
کد خبر: ۸۹۴۴۸۲۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتا فا.ا.زنجان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و با اشاره به هشدارها وتوصیه‌های موبایلی گفت: :درطول سفر بلوتوث، شیریت، زاپیا و هرگونه نرم افزار ‌تبادل داده را خاموش و غیر فعال و از دریافت فایل از این طریق خودداری نمائید چرا که احتمال آلوده بودن این فایل‌ها به نرم افزارهای مخرب و جاسوسی وجود دارد.

سرهنگ آدینه لو افزود: ذخیره‌سازی اطلاعات در رسانه‌های قابل حمل یکی از مهمترین مباحثی است که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند موجبات سوءاستفاده افراد سودجو را فراهم نماید.

وی با اشاره به اینکه مهم نیست گوشی تلفن همراه شما دارای چه قیمت یا چه برندی باشد، مهم اطلاعاتی است که شما در گوشی تلفن همراه خود نگهداری می‌کنید، اظهار داشت: تصور کنید فردی غریبه و ناشناس به این اطلاعات دسترسی داشته باشد، در این صورت است که این اطلاعات تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده از شما خواهند شد.

رئیس پلیس فتا فا.ا.زنجان با تاکید بر عدم لزوم نگهداری اطلاعات مهم در دستگاه تلفن همراه، تصریح کرد: به همشهریان توصیه می‌شود قبل از مسافرت و اعزام به عتبات عالیات اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه خود را به به سایر ابزارهای ذخیره‌سازی منتقل و حتی‌الامکان در لوح‌های فشرده ذخیره نمایند تا در صورت گم کردن یا سرقت شدن گوشی موبایل، حریم خصوصی و امنیت کاربران در فضای مجازی به خطر نیافتد.

سرهنگ آدینه لو با اشاره به ااینکه انتخاب رمزهای عبور قوی و پیروی از الگوهای رمزنگاری مناسب از جمله اقدامات پیشگیرانه در زمینه حفاظت از اطلاعات استف گفت:.در این صورت حتی اگر گوشی شما مفقود و یا به سرقت برود دسترسی افراد سودجو به اطلاعات شما محدودتر خواهد بود.

 

ارسال نظرات