معاونت علمی بسیج دانشجویی استان یزد از برگزاری پانزدهمین جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان یزد با عنوان «روشنای علم» خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۴۸۰۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ محمدرضا زارع در گفتگو با خبرنگاربسیج دانشجویی بابیان اینکه جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان استان یزد با عنوان «روشنای علم» هرسال توسط معاونت علمی بسیج دانشجویی استان یزد برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی درجهت حل مشکلات کشور همچنین هدایت فعالیت‌های علمی دانشگاهی در جهت رفع نیاز‌های کشور است.

دبیر جشنواره روشنای علم ادامه داد: از دیگر اهداف این جشنواره معرفی و الگوسازی فعالیت‌های برتر علمی در سطح دانشگاه‌ها و ایجاد رقابت هدفمند برای افزایش تلاش‌های علمی دانشجویان می‌باشد.

معاون علمی بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره از این جشنواره در سال تحصیلی جدید و در سطح تمام دانشگاه‌های استان، اظهار داشت: موضوعات و محور‌هایی که دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در آن شرکت کنند؛ ناظر به مسائل و مشکلات کشور در حوزه‌های صنعت و معدن، آموزش‌وپرورش، بهداشت و سلامت، کشاورزی، آب و ... است.

وی بابیان اینکه این جشنواره در دو قالب نظری و مطالبه گری برگزار می‌شود، اذعان کرد: بخش نظری مانند مقاله و پایان‌نامه و بخش مطالباتی مانند مستندسازی، صدور بیانیه و... است که برای هریک از این قالب‌ها آیین‌نامه‌ای خاص تدوین‌شده است.

دبیر جشنواره روشنای علم تصریح کرد: همه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و همچنین تشکل‌های دانشجویی مانند بسیج دانشجویی، انجمن‌های علمی، هسته‌های علمی و... می‌توانند به‌صورت فردی یا گروهی در این جشنواره شرکت نموده و ضمن ارائه فعالیت‌های علمی خود جهت بهره‌گیری دیگران، از جوایز ارزشمند آن نیز بهره‌مند شوند.

زارع در پایان بابیان اینکه دانشجویان تا ۲۰ دی‌ماه فرصت دارند تا آثار و مطالب خود را به دبیرخانه این جشنواره تحویل دهند، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت Yazdelmi.ir و کانال تلگرامی جشنواره به نشانی @yazdelmi می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این جشنواره اقدام کنند.
ارسال نظرات