خبرهای داغ:
فرماندار شبستر در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به نرخ 5.95 درصدی بیکاری شبستر گفت: با توجه به نرخ 13.5 درصدی بیکاری استان، خوشبختانه شبستر با این نرخ پائین‌ترین رتبه را داشته که این حاصل تلاش مدیران، فعالان اقتصادی و همراهی مردم است.
کد خبر: ۸۹۴۴۷۷۴
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، منصور طالب پوربا اشاره به مناسبت روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) قبل از اینکه سیاسی و نظامی باشد، یک قیام فرهنگی است و تمام گفتار و خطبه‌های آن حضرت نیز صبغه فرهنگی دارد.

وی گفت: فرهنگ یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در توسعه پایدار جامعه است و عنصر فرهنگ برای ثبات و قوام جامعه از اساسی‌ترین موضوعات به شمار می‌رود از این رو حوزه فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، فعالیت در این حوزه تزیینی نیست بلکه نقش راهبردی در جریان توسعه و رشد جامعه را دارد و بدون آن توسعه تحقق پیدا نمی‌کند چراکه برای هر کاری باید فرهنگ‌سازی لازم در آن بخش صورت بگیرد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی افزود: لازم است نرم‌افزارهای مربوط به استفاده برای فرهنگ عمومی تقویت شود تا شورای فرهنگ عمومی جایگاه شایسته خود را بیابد، بدین منظور روسای مراکز آموزش عالی شهرستان ضمن توجه جدی به پایان‌نامه‌های دانشجویی یک برنامه مدون برای تحقیق در امر فرهنگ عمومی داشته باشند تا فرهیختگان، نخبگان و اساتید در ایجاد یک فرهنگ عمومی سالم این شورا را یاری رسانند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شبستر در ادامه با اشاره به نرخ 5.95 درصدی بیکاری شبستر گفت: با توجه به نرخ 13.5 درصدی بیکاری استان، خوشبختانه شهرستان شبستر با این نرخ پائین‌ترین رتبه را داشته که این حاصل تلاش مدیران، فعالان اقتصادی و همراهی مردم است که اگر فرهنگ اشتغال در جامعه تقویت شود در بلند مدت شاهد یک فرهنگ عمومی بالنده خواهیم بود و تلاش ما در شورای فرهنگ عمومی این است که از پژوهش‌های صرفاً نظری و همایش‌های بی‌اثر اجتناب کنیم و با رویکردی جامعه پیشرو قدم در پیشبرد اهداف فرهنگی بگذاریم.

وی ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید رهبری را یکی از راهبردهای شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید در جامعه نهادینه شود و نقش دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه سنگین است و باید به دقت این مهم را مد نظر داشته باشند.

فرماندار شبستر با انتقاد از آمار کودک همسری یا ازدواج دیررس و پیامدهای ازدواج کودکان را در دو جنبه اجتماعی و جسمی دانست و تصریح کرد:  پیامدهای اجتماعی ازدواج کودکان شامل ظهور پدیده خشونت خانگی، محرومیت تحصیلی، فاصله سنی زیاد با همسرو خودکشی، بازتولید چرخه فقر و پیامدهای جسمی ازدواج کودکان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها