خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: خانواده داغدار مرحوم علی ظفری روستای کوهانی ازتوابع شهرستان نهاوند با اهداء عضو بدن جوان 31 ساله خود به 7نفر زندگی دوباره بخشید تا تپش‌های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.
کد خبر: ۸۹۴۴۷۷۲
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲

اهدا عضو جوان نهاوندی به 7 بیمار نیازمند جان دوباره بخشیددکتر مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت:  متاسفانه امین ظفری جوان 31 ساله ساکن روستای کوهانی از توابع شهرستان نهاوند چند روز پیش پزشکان مرگ مغزی او را تایید کردند.

وی افزود: با اعلام مرگ مغزی این جوان، پزشکان با خانواده داغدار این جوان ناکام صحبت و در این شرایط از خانواده بیمار درخواست انجام کاری بزرگ و باقیات‌ صالحاتی برای بیمار شد که خانواده آن عزیز موافقت کردند تا با اهدای عضو عزیزشان یادگاری از ایشان در این دنیا داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات می دهد، گفت: خانواده مرحوم امین ظفری با اهداء اعضای بدن جوان 31 ساله خود به 7 نفر زندگی دوباره ای بخشیدند تا تپش های قلب فرزند خود را در سینه دیگران احساس کنند.

وی بیان داشت: اهداء عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و این ایثار نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی هربیشتر و بهتر به مردم است.

دارابی با اشاره به مراحل اهداء عضو خاطرنشان کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستانها و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات