مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان:
مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: هفت زائر حسینی پاکستان پس از ورود به خاک ایران به دلیل مصدومیت شدید به بیمارستان استان منتقل شدند
کد خبر: ۸۹۴۴۶۰۷
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
مقداد اوکاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دلیل ازدحام و مشکلات به وجود آمده در خاک پاکستان، شماری از زائران این کشور پس از ورود به خاک ایران به دلیل جراحت‌هایی که داشتند به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: این افراد با شکستگی‌هایی در مفصل شانه، ساعد دست، ناخن و جمجمه و پارگی سر به بیمارستان‌های زاهدان و میرجاوه انتقال یافتند.
وی افزود: این مجروحان در هنگام مداوا دلیل مجروحیت پیش آمده برایشان را ضربات چوب و چماق ماموران پلیس در خاک پاکستان اعلام کردند.
مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چندین نفر دیگر از این زائران نیز به دلیل بیهوشی به بیمارستان منتقل شدند که آنان نیز پس از به دست آوردن هوشیاری، ضربات وارده شده ماموران پاکستانی به سرشان را دلیل بیهوشی خود عنوان کردند.
اوکاتی بیان کرد: یک زائر دیگر نیز هم اینک در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های زاهدان بستری است که به گفته همراهانش، سقوط از ارتفاع دلیل اصلی مصدومیت وی بوده است.
به گفته علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، افزون بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ زائر پاکستانی عتبات عالیات از ۲۴ شهریور امسال تاکنون از طریق پایانه مرزی میرجاوه این استان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر منزل مقصود پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و شبی را در این استان سپری می‌کنند.
میرجاوه در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد
ارسال نظرات